اخبارافغانستانجهان

کمبود بودجه برای ۲۰۲۴؛ اوچا: تنها ۲۰ درصد نیازمندان افغانستان را می توانیم کمک کنیم

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد می‌گوید که برای کمک به نیازمندان افغانستان در سال جاری میلادی، با کمبود شدید بودجه روبه‌رو است.

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) روز دوشنبه، ۱۱ تیر، با انتشار بیانیه‌ای گفت که تنها ۶۱۵.۷ میلیون دلار از بودجه مورد نیار برای رسیدگی به نیازهای بشردوستانه مردم افغانستان را دریافت کرده است.

به گفته‌ این سازمان، مقدار بودجه‌ موجود برای کمک به نیازمندان افغانستان تنها ۲۰.۱ درصد خواست اولیه‌ این‌ سازمان را می تواند تامین کند.

این سازمان خاطرنشان کرده که هم‌اکنون ۲.۴۵ میلیارد دلار از بودجه اش تأمین‌ نشده است.

به گفته این سازمان، اختصاص بودجه برای کمک به نیازمندان افغانستان در حالی رخ‌ داده است که نیازهای بشردوستانه در سراسر افغانستان به‌دلیل ناامنی غذایی، جابجایی طولانی‌مدت و آلوده‌گی گسترده زمین با مواد منفجره، هنوز مهار نشده است.

این در حالی است که پس از سه سال خشک‌سالی مکرر، افغانستان در دو ماه گذشته شاهد بارندگی‌های نامنظم بوده که ۱۲۰ هزار نفر را دچار خسارت نموده است.

سیلاب‌های آنی در سه ماه پیش، علاوه بر صدها کشته و زخمی در بغلان، تخار، بامیان و غور خسارات هنگفت مالی نیز برجای گذاشته است.

اوچا هم چنین گفته است که با گذشت حدود سه سال از تسلط طالبان، بیش از نیمی از جمعیت افغانستان، ۲۳ میلیون و هفتصد هزار نفری این کشور، از جمله ۹ میلیون و دویست هزار کودک، همچنان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

پیش از این، اوچا گفته بود که برای کمک به نیازمندان در افغانستان به ۳.۱ میلیارد دلار نیاز دارد.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا