اخبارجهان

سازمان بهداشت جهانی : از هر هشت نفر، یک نفر با چاقی زندگی می کند و خطرات سلامتی متعدد افراد چاق را تهدید می کند

سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد که از هر هشت نفر، یک نفر با چاقی زندگی می کند و خطرات سلامتی متعدد مرتبط با چاقی آنان را تهدید می کند.

سازمان بهداشت جهانی می گوید: از هر هشت نفر، یک نفر با چاقی زندگی می کند و خطرات سلامتی متعدد افراد چاق را تهدید می کند

سازمان بهداشت جهانی در ادامه می افزاید: این بیماری می تواند اثرات مضری بر اندام ها و سیستم های حیاتی بدن داشته باشد، و بر قلب، کبد، کلیه ها، مفاصل و سیستم تولید مثل تاثیر می گذارد.

بر اساس یک پژوهش علمی، نرخ چاقی در سراسر جهان از سال 1990 تا 2022 به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

در این دوره، نرخ چاقی در 81 درصد کشورها برای زنان و 70 درصد کشورها برای مردان افزایش یافته است.

روند صعودی چاقی در میان کودکان نیز مشهود است، و با افزایش نرخ چاقی در 70 درصد کشورها برای دختران و 69 درصد برای پسران ثبت شده است.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، اضافه وزن به طور قابل توجهی بر سلامت انسان ها تأثیر می گذارد و منجر به بیماری های شدیدی مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2، اختلالات اسکلتی عضلانی مانند آرتروز و برخی سرطان ها می شود.

سازمان بهداشت جهانی هم چنین تاکید کرد که عدم رعایت مسائل بهداشتی می تواند منجر به مرگ زودرس و ناتوانی قابل توجه شود، خطر مشکلات سلامتی با کمی اضافه وزن شروع می شود و با افزایش وزن افزایش می یابد و باعث رنج طولانی مدت افراد و خانواده ها و متحمل شدن هزینه های بالای مراقبت های بهداشتی می شود.

این آژانس سازمان ملل در ادامه گفت که می توان با دستیابی به تعادل انرژی و کالری مصرفی از چاقی جلوگیری کرد، و با محدود کردن مصرف چربی، افزایش مصرف میوه ها، سبزیجات، حبوبات، غلات کامل و آجیل و کاهش مصرف قند سلامتی را دوباره بازیافت.

به گفته WHO، علاوه بر این، افزایش فعالیت بدنی به مدت حداقل 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​در بیشتر روزها می تواند به مدیریت افزایش وزن و بهبود سلامت کمک کند.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا