اخبارجهانجهان اسلامعراق

سومین مسابقه بین المللی جایزه کربلا با مشارکت ۲۳ کشور

سومین دوره مسابقه بین المللی تلاوت و حفظ قرآن کریم، جائزه کربلا ، ویژه عتبات مقدسه و زیارتگاه‌ها و مساجد جامع در جهان اسلام در صحن مطهر حسینی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حسینی، بخش دار القرآن آستان مقدس امام حسین علیه السلام، سومین دوره مسابقه بین المللی تلاوت و حفظ قرآن کریم «جائزه کربلا»، ویژه عتبات مقدسه و زیارتگاه‌ها و مساجد جامع در جهان اسلام را در صحن حسینی از نهم تیر ۱۴۰۳ آغاز کرد.

کرار الشمری، «مسئول شعبه رسانه قرآنی» گفت: در این مسابقه بین المللی ۶۱ حافظ و قاری از ۲۳ کشور عربی و خارجی برای رقابت در مسابقه بین المللی جائزه کربلا شرکت کردند.

وی افزود: هدف از برپایی این مسابقه قرآن، این است که قرآن کریم نوری هدایت گر برای عبور از تاریکی و جهل و ترازوی عدل و پرچم نجات برای مردم باشد.
الشمری ادامه داد: در این مسابقه ۱۵ داور قرآنی و متخصص در علوم قرآنی که در مسابقه بین المللی قرآن حضور دارند، مشارکت دارند.

مسئول شعبه رسانه قرآنی گفت: این مسابقه در حرم شریف امام حسین علیه السلام، و بانظارت شیخ عبدالمهدی کربلایی، «متولی شرعی این آستان و نماینده مرجعیت عالیقدر» درحال برگزار است. این مسابقه در نوع خود بی نظیر است و تنها مسابقه ویژه عتبات مقدسه و زیارتگاه ها و مساجد جامع در جهان اسلام به شمار می آید.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا