اخبارجهان

یک هیئت کشمیری خواستار اقدام سازمان ملل در برابر نقض حقوق بشر در جامو و کشمیر شد

یک هیئت کشمیری تظاهراتی را در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار کرد و رفتارهای غیرقانونی هند و نقض سیستماتیک حقوق بشر توسط سربازان هندی در جامو و کشمیر را محکوم کرد.

تعدادی از فعالان کشمیری با راه اندازی تجمعی بزرگ در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در ژنو، نسبت به رفتارهای غیرقانونی دولت هند نسبت به مردم جامو و کشمیر اعتراض کردند.

سخنرانان بر نیاز فوری مداخله سازمان ملل برای توقف خونریزی و نقض حقوق بشر در جامو و کشمیر تاکید کردند.

آنها نسبت به وضعیت اسف بار زندانیان کشمیری، به ویژه زنانی که در مراکز بدنام مانند زندان تیهار نگهداری می شوند، تاکید کردند و بازداشت خودسرانه رهبران سیاسی، روزنامه نگاران و فعالان هند تحت قوانین سختگیرانه را محکوم کردند.

سخنرانان خواستار آزادی فوری همه زندانیان غیرقانونی بازداشت شده شدند و از نهادهای بین المللی خواستند تا برای رسیدگی به این موضوع به هند فشار بیاورند.

این هیئت خاطرنشان کرد که هزاران کشمیری که از 5 اوت و پس از آن بازداشت شده اند، دور از خانه های خود در زندان های هند نگهداری می شوند.

فعالان یاد شده از مقامات هندی به دلیل استفاده از بازداشت های خودسرانه به عنوان ابزاری سرکوبگر علیه رهبران سیاسی کشمیری، اعضای جامعه مدنی، روزنامه نگاران، وکلا و مدافعان حقوق بشر انتقاد کردند.

آنها همچنین اقدام هند نسبت به بازداشت های طولانی مدت تحت قوانین ضد تروریسم به منظور سرکوب مخالفان و القای ترس در بین مردم در جامو و کشمیر را محکوم کردند.

این هیئت همچنین در مورد سیاست های هند با هدف تغییر ترکیب جمعیتی کشمیر ابراز نگرانی کرد و ایدئولوژی هندوتوای BJP را تهدیدی جدی برای موجودیت کشمیری ها نامید.

آنها تاکید کردند که وضعیت حقوق بشر در این منطقه پس از لغو یکجانبه ماده 370 و 35A توسط هند در اوت 2019 وخیم تر شده است.

فعالان یاد شده از جامعه بین المللی خواستند تا به چالش های ناشی از سیاست های هندوتوا در کشمیر رسیدگی کند.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا