اخبارجهانجهان اسلامعراق

راه‌‎اندازی موکب‌های عزاداری محرم در شهر مقدس کربلا

موکب‌های عزاداری محرم امسال نیز هم چون سال های گذشته در شهر مقدس کربلا در حال آماده شدن هستند و ده ها موکب در نزدیکی حرم‌های مطهر برپا می‌شود، استانداری کربلا نیز نیروهای امنیتی خود را طی این روزها افزایش می دهد.

با نزدیک شدن به محرم و ایام عزاداری امام حسین علیه‌السلام، کربلا غرق ماتم شده است و در هر کوچه و خیابانی پرچم عزا دیده می‌شود.

در نزدیکی حرم‌های مطهر امام حسین و حضرت عباس سلام الله علیهما نیز موکب‌های پذیرایی از زائران در حال آماده‌سازی هستند تا از شب اول محرم به زائران خدمات‌رسانی کنند.

بسیاری از این موکب‌ها به توزیع غذا و نوشیدنی می‌پردازند که البته با توجه به گرمای هوا، این موکب‌ها در کنار چای عراقی، شربت های خنک را برای پذیرایی از زائران تدارک دیده‌اند.

در سال جاری نیز ده ها موکب در اطراف حرم‌های مطهر در دهه اول محرم برپا می‌شود.

با نزدیک شدن به ایام عزاداری امام حسین علیه‌السلام، نیروهای امنیتی هم در حال آماده‌سازی برای ایجاد فضایی امن هستند تا زائران حسینی بتوانند از مسیرهای تعیین شده به زیارت مشرف شوند و عزاداری کنند. ن

استانداری کربلا هم نسبت به برقراری امنیت در کربلا هم‌زمان با دهه نخست محرم، اقدام و در ورودی‌های کربلا نیروهای امنیتی مستقر می شوند و طی این روزها هم تعداد آنان افزایش می یابد.

مسیرهای مشخصی برای دسته‌های عزاداری پیش‌بینی شده تا عزاداران حسینی از این مسیرها به سوی حرم‌های مطهر حرکت کنند.

از سمت حرم حسینی ۶ مسیر و از سمت حرم حضرت عباس، چهار مسیر برای برپایی دسته عزاداری اعلام شده است.

سال گذشته بسیاری از ایرانیان هم در دهه اول محرم به کربلا مشرف شدند که البته برخی از آنها نه تنها در مراسم تعویض پرچم، بلکه در عزاداری تاسوعا و عاشورا شرکت کردند.

صبح روز عاشورا دسته های سوگواره خون و شمشیر و ظهر عاشورا دسته عزاداری طویریج از سمت باب القبله حرم سیدالشهدا علیه‌السلام وارد می‌شوند و به سوی حرم حضرت عباس علیه‌السلام می‌روند.

گفتنی است هر ساله در دهه اول محرم، میلیون‌ها زائر از کشورهای مختلف به زیارت امام حسین علیه‌السلام مشرف می‌شوند.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا