آمریکااخبارجهان

سازمان ملل: تنها 17 درصد از اهداف بهبود زندگی در سراسر جهان احتمالا تا سال 2030 محقق خواهد شد

سازمان ملل متحد روز جمعه هشدار داد که تنها 17 درصد از 169 هدف این نهاد بین المللی برای بهبود زندگی بیش از 7 میلیارد نفر در جهان، در مسیر دستیابی به ضرب الاجل سال 2030 است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ضمن ارائه گزارش سالانه خود گفت: تنها 17 درصد از اهداف بهبود زندگی در سراسر جهان احتمالا تا سال 2030 محقق خواهد شد، و این نشان می‌دهد که جهان به جای پیشرفت در حال افول است.

وی در ادامه افزود: رهبران جهان اهدافی هم چون توسعه گسترده از جمله پایان دادن به فقر جهانی تا دستیابی به برابری جنسیتی را در سال 2015 هدف گذاری نموده اند که شامل 169 هدف گردیده و بایستی به تمامی این موارد تا پایان دهه دست یافت.

بر اساس این گزارش، تقریباً نیمی از اهداف پیشرفت حداقل یا متوسطی را نشان می‌دهند و بیش از یک سوم متوقف شده یا در حال افت هستند، و تنها 17 درصد در مسیر دستیابی هستند.

گوترش گفت: شکست ما در تامین صلح، مقابله با تغییرات آب و هوایی و تقویت مالی بین‌المللی، مسیر دستیابی به توسعه جهانی را تضعیف می‌کند.

این گزارش همچنین به اثرات ماندگار همه‌گیری کووید-19 اشاره کرده و گفته است که در سال 2022 نسبت به سال 2019، 23 میلیون نفر دیگر به فقر شدید و بیش از 100 میلیون نفر دیگر از گرسنگی رنج می‌برند.

گوترش در ادامه گفت: در دنیایی سرشار از ثروت، دانش و فناوری‌های بی‌سابقه، فقدان نیازهای اولیه برای بسیاری از انسان ها، ظالمانه و غیرقابل قبول است.

گوترش خواستار تشدید تلاش‌ها برای فعال ساختن منابع و همچنین کاهش فشار بدهی‌ها، گسترش دسترسی به منابع مالی اضطراری برای کشورهایی که در معرض بحران هستند، و افزایش ظرفیت وام‌دهی بانک جهانی شد.

دبیرکل سازمان ملل هم چنین گفت: ما نباید از وعده‌های خود یعنی پایان دادن به فقر، محافظت از کره زمین و رها کردن حتی یک انسان عقب‌نشینی کنیم.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا