اخبارپاکستانجهان

تدابیر شدید امنیتی ویژه‌ی ماه محرم در پاکستان

روزنامه آنلاین پاکستانی، «اکسپرس تریبیون»، طی گزارشی ویژه به برخی از ویژگی‌های طرح امنیتی و خدماتی که قرار است اندکی پس از آغاز ماه محرم امسال در این کشور اجرا شود، پرداخت.

این گزارش در ادامه افزود؛ دولت محلی استان خیبر پختونخوا، با اشاره به اینکه «از جمله نتایج این نشست، توافق بر سر تامین برق بدون قطعی برای هیات‌ها در ایام ماه محرم و همچنین بستن حصار امنیتی برای خیل عزاداران در روز عاشورا بود.

این جلسه به ریاست «ندیم اسلم چودری»، و با شرکت بازرس کل پلیس، «اختر حیات خان»، دبیرکل امور داخله، مقامات امنیتی ذیربط و افسران نظامی با هدف بررسی مقدمات امنیتی در ماه محرم برگزار شد.

لازم به ذکر است، رغم این که دولت و نهادهای امنیتی پاکستان تلاش می‌کنند مانع از وقوع حملات ترور.یستی علیه اینگونه مراسم‌های مذهبی شوند، اما چنین مراسم‌هایی در ایام مذهبی خاص نظیر اعیاد یا عزاداری‌ها، در سال‌های گذشته، بارها هدف حملات انتحاری و بمبگذاری از سوی گروه‌های ترور.یستی قرار گرفته است.

شیعیان پاکستان که تقریبا ۲۲ درصد جمعیت ۲۳۰ میلیون نفری این کشور را شامل می‌شوند،ازشب اول ماه محرم در مساجد، حسینیه‌ها و مراکز اسلامی مجالس عزاداری برای سید و سالار شهدا را آغاز کرده‌اند و در این ایام، هر روز و هر شب به نوحه خوانی، سینه زنی و زنجیرزنی می‌پردازند.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا