اخبارجهانجهان اسلامعراق

برگزاری مراسم عید غدیر در نجف اشرف با بیش از ۴ میلیون زائر

آستان مقدس امیرالمومنین علیه السلام تعداد زائران شرکت کننده در مراسم عید غدیر خم را بیش از 4 میلیون نفر برآورد کرد.

در حالی که استاندار نجف اشرف از موفقیت طرح های امنیتی و خدماتی ویژه مراسم عید غدیر خبر داده، آستان مقدس علوی نیز شمار زائران حاضر در این مراسم را بیش از چهار میلیون اعلام کرد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) شامگاه سه شنبه در پایگاه اینترنتی خود نوشت که «احمد القریشی»، عضو هیئت مدیره آستان مقدس علوی ضمن اعلام این که بیش از چهار میلیون زائر ظرف یک هفته در مراسم عید غدیر خم در مرقد مطهر امیرالمومنین در نجف اشرف شرکت کردند، تاکید کرد که در جریان این مراسم نیز بیش از یک میلیون وعده غذایی توزیع شد.

وی در ادامه افزود: افزون بر کارکنان حرم مطهر، دو هزار و پانصد داوطلب برای خدمت رسانی به زائران حضور داشتند و بیش از ۶۰ رسانه نیز در پوشش خبری این مراسم مشارکت داشتند.

«یوسف کناوی»، استاندار نجف اشرف نیز در این کنفرانس مطبوعاتی از موفقیت طرح های امنیتی و خدماتی تهیه شده برای کنترل شرایط در مراسم عید غدیر خم خبر داده و تاکید کرد که در این مراسم هیچ گونه تلفات جانی و یا حتی جراحت های قابل توجهی به ثبت نرسید.

کناوی ضمن تاکید بر این که وزرای کشور و بهداشت عراق بر موفقیت طرح های ویژه مراسم عید غدیر خم در نجف اشرف نظارت داشتند، خاطر نشان ساخت: این موفقیت برای همه شرکت کنندگان در طرح ها و شهروندانی به شمار می آید که از ما حمایت کردند.

«زید الشمخی»، رئیس کمیته امنیتی شورای استان نجف اشرف نیز اعلام کرد که ۱۲ هزار تن از نیروهای فرماندهی پلیس این استان و پنج هزار نیروی دیگر به همراه نیروهای سازمان الحشد الشعبی در تامین امنیت مراسم عید غدیر شرکت داشتند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا