اخبارجهان

سیاستمدار آمریکایی اویغور تبار تجارت ادعایی چین را محکوم کرد

نگرانی های جدی در مورد رفتار با اویغورها در چین مطرح شده و اتهامات نقض حقوق بشر از جمله برداشتن اجباری اعضای بدن در صدر اخبار قرار گرفته است.

در جلسه اخیر کمیته کنگره ایالات متحده، کارشناسان ادعا کردند که مقامات چینی اطلاعات ژنتیکی اقلیت مسلمان اویغور را جمع آوری کرده اند.

هدف ادعا شده حمایت از یک برنامه پیوند اجباری عضو بود که گردشگران پزشکی مسلمان از کشورهای خلیج را هدف قرار می داد.

صالح هدایار، یک سیاستمدار آمریکایی اویغور تبار، در شبکه اجتماعی X نوشت: “چین “مرکز پیوند اعضای بدن کودکان” را افتتاح کرده است، و به عنوان بخشی از نسل کشی اویغورها، چین اعضای بدن اویغورها را جمع آوری کرده و آنها را به عنوان “اعضای حلال” به فروش می رساند، و در این زمینه گزارش شده که کودکان به زور از خانواده های خود جدا شده اند.

«جهان بدون نسل‌کشی»، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در مینه‌سوتا، گزارش می‌دهد که ظاهراً اویغورها به خاطر اعضای بدنشان کشته می‌شوند تا نیازهای صنعت پیوند به ارزش تقریبی یک میلیارد دلار در سال را برآورده کنند.

این اتهامات، اگرچه جدی هستند، اما به دلیل دسترسی محدود و مستقل به سین کیانگ و ماهیت مخفیانه دولت چین، تأیید آنها دشوار است، با این حال، درخواست هایی برای تحقیقات کامل از سوی نهادهای بین المللی و دولت ها مطرح شده است.

سازمان‌های حقوق بشری و روزنامه‌نگاران همچنان این نگرانی‌ها را مطرح می‌کنند و برای تضمین حمایت از حقوق بشر در منطقه اصرار دارند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا