اخبارجهان

سفیر کانادا در چین در سفر به منطقه اویغور سین کیانگ نگرانی های حقوق بشری را مطرح کرد

جنیفر می، سفیر کانادا در چین، از 19 تا 22 ژوئن از منطقه خودمختار اویغور سین کیانگ بازدید کرد و در آنجا نگرانی خود را نسبت به نقض مستند حقوق بشر ابراز کرد.

می در این سفر با دبیر حزب سین کیانگ و دیگر مقامات ارشد دولت منطقه ای سین کیانگ به عنوان بخشی از تعامل دیپلماتیک کانادا با چین دیدار کرد.

سفیر چین همچنین از این دیدار برای ابراز نگرانی “در مورد گزارش های معتبر از نقض سیستماتیک حقوق بشر در سین کیانگ که بر اویغورها و سایر اقلیت های قومی مسلمان رخ می دهد” استفاده کرد و به طور خاص، محدودیت های آموزش به زبان اویغور و همچنین قرار دادن اجباری کودکان اویغور در مدارس شبانه روزی مورد بحث قرار گرفت.

در گذشته، مقامات چینی به دلیل سرکوب جامعه مسلمانان اویغور در سین کیانگ توسط مقامات چینی با انتقادهای مکرر مواجه شده اند و حتی به نسل کشی متهم شده اند.

گزارش سال 2022 گزارشگر ویژه سازمان ملل نشان داد که منطقی است که کار اجباری در مورد اویغورها، قزاق ها و سایر اقلیت های قومی در منطقه صورت می گیرد و نقض حقوق بشر در این منطقه “ممکن است مصداق جنایات بین المللی، به ویژه جنایت علیه بشریت” باشد.

پنج‌شنبه گذشته، گروه‌هایی از جمله کنگره جهانی اویغور، عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر، و سرویس بین‌المللی حقوق بشر، از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، فولکر ترک، خواستند تا آخرین گزارش ها در مورد اقدامات انجام شده توسط سازمان ملل را ارائه کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا