آمریکااخبارجهان

بانک جهانی: اقتصاد اسلامی برطرف‌کننده موانع سند ۲۰۲۳ یونسکو است

بانک جهانی و فدراسیون بین المللی حسابداران در گزارش مشترک خود تاکید کردند که اقتصاد اسلامی برطرف‌کننده موانع «اهداف توسعه پایدار» سازمان ملل است.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه به نقل از «internationalaccountingbulletin»، «آزادسازی پتانسیل مالی اسلامی: چشم اندازهای جهانی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار» با ابزارها و مفاهیم مالی اسلامی، گزارش جدیدی از فدراسیون بین المللی حسابداران، موسسه حسابداران مالزی و مرکز رشد فراگیر و مالی پایدار گروه بانک جهانی است که به فرصت‌های ارائه شده توسط اقتصاد اسلامی، نمونه‌های عملی استفاده از آن در مالزی و مسیرهای آینده برای رسیدگی به چالش‌ها و باز کردن پتانسیل کامل مالی اسلامی برای حمایت از اهداف توسعه پایدار می‌پردازد.

این گزارش در رویداد «نوآوری در توسعه پایدار: اقتصاد اسلامی که راه را هموار می‌کند» به در کوالالامپور با سخنرانی «اسماء رسموکی»، رئیس فدراسیون بین المللی حسابداران منتشر شد.

در سال های اخیر، پرداختن به اهداف توسعه پایدار به طور فزاینده ای چالش برانگیز شده است. رکود اقتصادی در سراسر جهان ناشی از همه‌گیری کرونا شکاف قابل توجه بودجه ۴.۲ تریلیون دلاری برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار را بدتر کرده است.

اهداف توسعه پایدار فرصت هایی را برای رشد مالی اسلامی ایجاد می کنند، همانطور که تامین مالی اسلامی می تواند توسعه پایدار بیشتری را ایجاد کند.

مالزی به یک پیشگام در امور مالی اسلامی تبدیل شده است که به دلیل به اکوسیستم نظارتی حمایتی و نقش محوری آن در آموزش و اطلاع‌رسانی است

لازم به ذکر است، روسای دولت‌ها، نمایندگان بلندپایه نهادهای تخصصی سازمان ملل متحد و جامعه مدنی در سپتامبر ۲۰۱۵ گرد هم آمدند و در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دستورکار توسعه پایا ۲۰۳۰ را تصویب کردند.

این دستورکار که جایگزین اهداف توسعه هزاره شد، شامل ۱۷هدف اصلی و ۱۶۹ هدف ویژه است که نقشه راه جامعه بین‌المللی را در زمینه توسعه پایا برای پانزده سال آینده ترسیم می‌کند و به نام سند 2023 یونسکو نیز معروف است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا