اخبارجهانجهان اسلامعراق

افزایش تعداد زائران عرفه نسبت به سال‌های گذشته

حرم مطهر حسینی اعلام کرد که تعداد زائرانی که مراسم روز عرفه و عید قربان را در سال جاری برگزار کردند، از مجموع زائران زیارت‌های قبلی که در کربلای معلی به همین مناسبت انجام شده بود، بیشتر شد.

حرم مطهر حسینی هم چنین اعلام کرد که برنامه های راهبردی برای حمایت و کمک به صاحبان موکب ها و هیات ها در کربلا در ده روز اول محرم الحرام را تدوین کرده است.

مهندس رسول عباس فضاله رئیس اداره انتظامات و مسوول مواکب و هیات های حرم مطهر حسینی در همین رابطه گفت: جلسه مشورتی گسترده‌ای با حضور صاحبان موکب‌ها و هیئت‌ها در شهر مقدس کربلا برگزار شد که طی آن همه پیشنهادات، نکات لازم و موانعی که برای برپزاری مراسم این دهه توسط شرکت کنندگان عنوان شد، ثبت و حتما در مسیر اجرا، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

فضاله در ادامه افزود: همه اقدامات تسهیل کننده با تدوین برنامه‌های توسعه برای رفع موانع و کاهش رویه‌های معمول انجام می‌شود و برنامه‌های احیای آیین‌ها و ارائه خدمات به زائران در سال جاری بر اساس برنامه های تدوین شده در سال‌های گذشته مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه حرم مطهر حسینی از موکب ها، هیئت هایی که در شهر مقدس کربلا و خارج از آن و سایر استان ها دسته های عزاداری برگزار می کنند، حمایت می کند، تصریح کرد: عزاداری امسال با تدارک برنامه های خاصی تسهیل شده و بسیاری از خدمات و پشتیبانی تدارکاتی برای پیشبرد برنامه های تعیین شده طبق برنامه ریزی انجام شده است.

رئیس اداره انتظامات و مسوول مواکب و هیات های حرم مطهر حسینی افزود: امسال و بر اساس آخرین داده ها و شاخص های ثبت شده در زیارت پربرکت عرفه، نسبت به بقیه بازدیدهای قبلی در همین مناسبت، به شکلی منحصربه فرد شاهد افزایش و حضور گسترده تعداد زائران از داخل و خارج از عراق بودیم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا