آفریقااخبارجهان

جنگ در الفاشر، علیرغم قطعنامه شورای امنیت ادامه دارد

پزشکان بدون مرز هشدار دادند علیرغم قطعنامه‌ی شورای امنیت جنگ در الفشر ادامه دارد و غیرنظامیان به دام افتاده‌ و هیچ کمکی به آن‌ها نمی‌شود.

گفتنی است، نه روز از زمانی که شورای امنیت سازمان ملل خواستار پایان جنگ در الفاشر شد، می‌گذرد لکن حملات به بیمارستان‌ها همچنان ادامه دارد و به دلیل شدت خشونت، هیچ کمک بشردوستانه‌ای به دست غیر نظامیان نمی‌رسد.

‌در همین راستا، میشل اولیویه لاچاریته، «رئیس عملیات اورژانس سازمان پزشکان بدون مرز» اظهار داشت؛ «در الفشر، ما شاهد چرخه‌ای از حملات و ضدحمله‌ها هستیم که در آن بیمارستان‌ها در امان نیستند و طرف‌های درگیر در مسئولیت‌های خود برای محافظت از غیرنظامیان کوتاهی می‌کنند.

وی در ادامه گفت؛ از آغاز جنگ شش هفته پیش، بیش از ۲۶۰ نفر کشته و بیش از ۱۶۳۰ نفر زخمی شده اند که این آمار شامل زنان و کودکان نیز می‌باشد.

رئیس عملیات اورژانس سازمان پزشکان بدون مرز گفت ما نمی‌دانیم که آیا بیمارستان ها عمدا هدف قرار می‌گیرند یا خیر، اما حفاظت از آنها یک امر ضروری است که باید طرفین آن رارعایت کنند.

وی در پایان خاطر نشان ساخت؛ علاوه بر محافظت از غیرنظامیان و بیمارستان‌ها، ما از طرف‌های درگیر می‌خواهیم دسترسی ایمن را فراهم کنند تا بتوانیم به ارائه کمک‌های نجات بخش به مردم در الفاشر و آن‌هایی که در اردوگاه زمزم هستند و از زمان شروع جنگ به آنجا پناه برده‌اند، ادامه دهیم.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا