اخبارجهانجهان اسلامعراق

آغاز سیزدهمین دوره هفته جهانی غدیر توسط آستان علوی

آستان مقدس علوی فعالیت ‌های سیزدهمین دوره هفته جهانی غدیر را همزمان با نزدیک شدن به عید غدیر خم از روز جمعه گذشته آغاز شده و تا جمعه هفته آینده ادامه دارد.

«حیدر رحیم» رئیس بخش رسانه‌ای عتبه‌ی مقدس علوی‌ در جمع اصحاب رسانه اعلام کرد: فعالیت های سیزدهمین دوره هفته جهانی غدیر از روز جمعه یکم تیر ۱۴۰۳ آغاز شده و تا جمعه آینده هشتم تیر ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به تنوع فعالیت‌های سیزدهمین دوره هفته جهانی غدیر، گفت: این فعالیت ها به ۱۰۰ مورد می رسد که مهم‌ترین آن برافراشتن پرچم غدیر برای نخستین بار در ۴۰ شهر از جمله ۲۰ شهر عراق و ۱۲ کشور جهان در آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکای شمالی است.

وی درباره همایش بین المللی غدیر گفت: همایش بین المللی غدیر با مشارکت ۱۰۰ مقاله پژوهشی دانشگاهی درباره امیرالمومنین علیه السلام و واقعه غدیر برگزار می شود. در این همایش پژوهشگرانی از یمن، ایران، کنیا، فرانسه و دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی عراق شرکت می کنند.

رئیس بخش رسانه آستان مطهر علوی تاکید کرد: در سیزدهمین هفته جهانی غدیر جشنواره بین المللی آواز «انت علی» با مشارکت بیش از ۵۰ شاعر و خواننده از کشورهای اسلامی و عربی علاوه بر شاعران و خوانندگان عراقی برگزار می شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا