اخبارجهان

یک مکمل غذایی رایج پرخاشگری را ۲۸ درصد کاهش می‌دهد

گروهی از دانشمندان متوجه شده‌اند یکی از مکمل‌های غذایی رایج و ارزان می‌تواند میزان پرخاشگری را به‌طور قابل‌توجهی کاهش دهد.

مکمل‌های روغن ماهی حاوی امگا ۳ برای سلامت قلب مفید هستند. مطالعه جدیدی نشان می‌دهد آن‌ها پرخاشگری را نیز کاهش می‌دهند. پژوهشگران می‌گویند این مکمل‌های بی‌خطر و رایج باید در همه جا از زمین بازی گرفته تا زندان‌ها استفاده شوند.

پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا نشان داده‌اند مکمل‌های معمولی امگا ۳ پرخاشگری را کاهش می‌دهند. البته امگا ۳ راه‌حل جادویی نیست که مشکل خشونت را در جامعه حل کند اما براساس یافته‌های پژوهش جدید می‌تواند در کاهش خشونت تاثیر داشته باشد.

پژوهشگران فراتحلیلی از ۲۹ کارآزمایی تصادفی کنترل‌شده انجام دادند که پرخاشگری را در افرادی اندازه‌گیری کرده بودند که مکمل امگا ۳ دریافت کرده بودند. اثر کوتاه مدت متوسط مرتبط با مصرف مکمل امگا ۳ که معادل ۲۸ درصد کاهش در پرخاشگری بود، مشاهده شد. پژوهشگران متوجه شدند امگا ۳ هم پرخاشگری کنشی و هم پرخاشگری واکنشی را کاهش می‌دهد.

در پایان لازم به ذکر است، امگا ۳ نقش مهمی در ساختار و عملکرد مغز ایفا می‌کند ازجمله اینکه بیان ژن و ناقل‌های عصبی را تنظیم می‌کند و التهاب مغز را کاهش می‌دهد. با توجه به این واقعیت که امگا ۳ در جنبه‌های مختلف زیست‌شناسی عصبی نقش گسترده‌ای دارد، می‌توان باور کرد مکمل امگا ۳ با تنظیم مکانیسم‌های مغزی که ممکن است در افراد دچار پرخاشگری دچار اختلال شده باشد، باعث کاهش پرخاشگری شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا