اخبارجهان

تاکید سازمان بین‌المللی مسلمان آزاده، بر ضرورت ترویج اصول مدارا و همزیستی مسالمت آمیز

سازمان بین المللی نفی خشونت (مسلمان آزاده)، در روز بزرگداشت مبارزه با سخنان نفرت انگیز، بر اهمیت مقابله با آن در همه‌ی اشکال آن و ترویج اصول آن و بردباری و همزیستی مسالمت آمیز، تاکید کرد.

این سازمان در بیانیه‌ای اظهار داشت؛ این روز فرصتی تعیین‌کننده برای تشدید تلاش‌ها با هدف مبارزه با نفرت و خشونت در زمینه‌های فرقه‌ای یا نژادپرستانه است.

این بیانیه در ادامه افزود؛ سازمان بین‌المللی مسلمان آزاده، با استفاده از بسترهای رسانه‌ای خود، به دنبال تحکیم و اشاعه ارزش‌های مدارا و نفی خشونت در بین بشریت بدون توجه به نژاد یا وابستگی‌های فکری، فرهنگی و مذهبی است.

در همین راستا، سازمان جهانی «مسلمان آزاده» از همه سازمان‌های حقوق بشری و بشردوستانه خواست تا با برگزاری رویدادها و فعالیت‌هایی به منظور ارتقای تساهل، همدلی و همکاری بین افراد و جوامع در بزرگداشت این روز جهانی مشارکت کنند و در عین حال بر اهمیت این روز تاکید نمایند.

این سازمان در نهایت در بیانیه خود، با تأیید تعهد مستمر خود به کار برای جهانی عاری از نفرت و خشونت از همه خواست تا در برابر چالش‌هایی که ارزش‌های همزیستی مسالمت آمیز و تنوع فرهنگی را تهدید می‌کند، کنار هم بایستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا