اخبارجهان

اداره گردشگری فیلیپین نخستین نمایشگاه تجارت و گردشگری حلال این کشور را به منظور معرفی محصولات و خدمات گردشگری مسلمان‌پسند و دارای گواهی حلال راه‌اندازی کرد.

انتظار می‌رود 10 هزار بازدید‌کننده از این نمایشگاه سه روزه که سلام (SALAAM) نامگذاری شده و در شهر کوئزون این کشور برگزار می‌شود، دیدن کنند. این رویداد شامل نمایشگاه‌ها، کارگاه‌های آموزشی، جلسات شبکه‌سازی و برنامه‌های آشپزی توسط سرآشپزهای مشهور است.

گفتنی است، گردشگری یک حوزه کلیدی برای فیلیپین است و دولت این کشور اخیراً در تلاش است تا با سرمایه‌گذاری در محصولات و خدمات حلال، بازدیدکنندگان مسلمان بیشتری را جذب کند.

کریستینا فراسکو، «وزیر جهانگردی فیلیپین»، طی سخنانی گفت؛ این رویداد سه روزه اولین نمایشگاهی است که به‌طور کامل توسط وزارت گردشگری این کشور برگزار می‌شود و هدف آن معرفی گردشگری حلال فیلیپین است و نشان می‌دهد که کشور ما شهرت خود را برای مهمان‌نوازی و حساسیت فرهنگی چگونه بدست آورده است. 

گفتنی است؛ طبق گزارش کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین، حدود 12 میلیون مسلمان در این کشور با جمعیت 120 میلیونی که عمدتاً کاتولیک هستند زندگی می‌کنند. آنها بیشتر در جزیره میندانائو و در مجمع الجزایر سولو در جنوب کشور زندگی می‌کنند و سومین جامعه بزرگ مسلمانان در جنوب شرقی آسیا پس از اندونزی و مالزی را تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا