آفریقااخبارجهان

ابراز نگرانی شورای امنیت از وقوع فاجعه انسانی در سودان

شورای امنیت سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از وقوع فاجعه انسانی، از شبه‌نظامیان سودانی خواسته تا به محاصره هشت هفته‌ای الفاشر پایان دهند.

براساس گزارش‌ها مواد غذایی، آب و تجهیزات پزشکی در این شهر رو‌ به‌ اتمام است، و هرگونه تلاش نیروهای پشتیبانی سریع برای تصرف الفاشر فاجعه بار توصیف شده است.

لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل، هم گفت که بیش از یک سال جنگ در سودان، بدترین بحران انسانی جهان را ایجاد کرده است، الفاشر آخرین شهر بزرگ در منطقه دارفور سودان است که هنوز در کنترل ارتش این کشور باقی مانده است.

جنگ داخلی بین «نیروهای پشتیبانی سریع» و ارتش سودان یک بحران انسانی بزرگ در این کشور ایجاد کرده و حداقل ۱۳ هزار نفر کشته و ۹ میلیون نفر آواره شده‌اند.

با این حال شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامه‌ای خواستار پایان محاصره شهر یک میلیون و هشتصد هزار نفری «الفاشر» در دارفور سودان توسط «نیروهای پشتیبانی سریع» و خاتمه فوری درگیری‌ها در این منطقه شد.

این قطعنامه توسط انگلیس ارائه شده و ۱۴ عضو شورای امنیت سازمان ملل به آن رای مثبت داده و روسیه نیز رای ممتنع داد.

در این قطعنامه بر «توقف محاصره الفاشر توسط نیروهای پشتیبانی سریع» و «توقف فوری درگیری‌ها» و همچنین «عقب‌نشینی همه جنگجویانی که امنیت شهروندان را تهدید می‌کنند» تاکید شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا