آمریکااخبارجهان

افزایش سطوح هشدار دهنده خشونت علیه کودکان در شرایط درگیری مسلحانه

گزارش جدید دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد کودکان و درگیری گ‌های مسلحانه که امروز منتشر شد، نشان می دهد، که در سال ۲۰۲۳، کودکانی که در موقعیت‌های درگیری زندگی می کردند، خشونت را در سطوح غیرقابل تحمل تجربه کردند.

ماهیت درگیری‌ها، پیچیدگی و تشدید درگیری‌های مسلحانه و همچنین استفاده از سلاح‌های انفجاری در مناطق پرجمعیت، منجر به افزایش تکان‌دهنده تخلفات علیه کودکان در سال ۲۰۲۳ شده است.

گزارش سالانه دبیر کل سازمان ملل متحد درباره کودکان و درگیری‌های مسلحانه (CAAC) که برای اولین بار اطلاعات مربوط به هائیتی و نیجریه را در میان ۲۵ در دستور کار کودکان و درگیری های مسلحانه گنجانده بود، نشان داد که ۳۲هزار و ۹۹۰ تخلف جدی علیه ۲۲هزار و ۵۵۷ کودک تأیید شده است.

لازم به ذکر است، بیشترین تعداد تخلفات شدید در فلسطین، کنگو، میانمار، سومالی، نیجریه و سودان تایید شده است.

از سوی دیگر گفتنی است، تقریباً ۵۰ درصد از تخلفات توسط گروه‌های مسلح، از جمله آنهایی که توسط سازمان ملل به عنوان ترور.یست معرفی شده اند، انجام شده است، گروه‌های مسلح مسئول اصلی ربودن، استخدام و استفاده، و خشونت جنسی علیه کودکان بودند، در حالی که نیروهای دولتی عامل اصلی قتل و معلولیت، حمله به مدارس و بیمارستان‌ها و پرسنل مرتبط، و محرومیت از دسترسی کنک‌های بشردوستانه به کودکان بودند.

ویرجینیا گامبا، «نماینده ویژه دبیرکل در امور کودکان و درگیری های مسلحانه» طی اظهاراتی گفت؛ سازمان ملل آماده است تا به طرف‌های درگیر در توسعه یک برنامه اقدام مشترک برای پایان دادن و جلوگیری از سوء استفاده از کودکان در شرایط درگیری مسلحانه کمک کند.

کودکان استخدام شده و مورد استفاده قرار گرفته اند، از جمله در خط مقدم، در خانه هایشان مورد حمله قرار گرفته اند، در راه رفتن به مدارس ربوده شده اند، مدارس آنها مورد استفاده نظامی قرار گرفته و پزشکان آنها هدف قرار گرفته اند، و این فهرست وحشتناک ادامه دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا