آسیااخبارجهانعراق

تدوین طرح یکپارچه برای فعال سازی حمل و نقل جمعی به منظور آماده‌سازی برای زیارت اربعین حسینی در کربلا

به منظور آماده سازی برای زیارت اربعین حسینی در شهر مقدس کربلا، طرحی یکپارچه برای فعال‌سازی حمل و نقل جمعی در حال تدوین است.

وزارت حمل و نقل عراق روز سه شنبه ضمن اعلام تشکیل کمیته تعیین مسیرها، از تدوین طرح یکپارچه فعال سازی حمل و نقل انبوه در استانداری کربلا به منظور آمادگی برای زیارت اربعین امام حسین علیه السلام خبر داد.

کریم کاظم حسین مدیر شرکت حمل و نقل مسافر و هیئت‌ها در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اساس دستور رزاق محیبس وزیر ترابری عراق، در جلسه‌ای با استاندار کربلا طرحی یکپارچه تدوین شده تا حمل و نقل انبوه در استان را آغاز کند.

وی در ادامه اظهار داشت که کربلا یکی از استانداری‌هایی است که زیرساخت‌های آماده‌ای دارد چرا که خیابان‌های عریض و وجود پارکینگ اتوبوس‌ها از ویژگی‌های آن است.

مدیر شرکت حمل و نقل مسافر و هیئت‌ها با بیان اینکه کمیته مشترکی از استانداری و شرکت مدیریت حمل و نقل خصوصی برای تعیین مسیرهای اجرای خطوط تشکیل شده است، اظهار داشت: در روزهای آینده شاهد فعال شدن حمل و نقل انبوه در استان خواهیم بود تا به زائران و شهروندان خدمت رسانی کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اتوبوس‌های حمل و نقل انبوه علاوه بر استانداری نجف در استان‌های نینوا، دیاله، صلاح الدین و بصره در حال تردد هستند، تاکید کرد: این امکانات در روزهای آینده در بقیه استان‌ها نیز توسعه خواهد یافت، و هماهنگی‌هایی با استانداری ذی قار و همچنین استان دیوانیه در این زمینه صورت گرفته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا