آسیااخبارافغانستانجهانجهان اسلام

بحران بهداشتی در افغانستان؛ مرگ ۲۴ مادر و ۱۶۷ نوزاد در روز

سازمان جهانی بهداشت در گزارش تازه‌ی خود گفته است که روزانه ۲۴ مادر و ۱۶۷ نوزاد در افغانستان به دلایل مرگ ‌و میر قابل‌ پیشگیری جان‌شان را از دست می‌دهند.

در گزارش این سازمان که روز یک‌شنبه، ۲۰ خرداد منتشر شده، آمده است که شدیدترین عواقب وضعیت بحرانی بهداشتی در افغانستان را زنان و کودکان متحمل می‌شوند.

سازمان جهانی بهداشت افزوده است که شهروندان افغانستان یک نظام بهداشتی ناپایدار را تحمل می‌کنند و با سوء تغذیه و کمبود مواد غذایی روبه‌رو هستند.

در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده است که وضعیت اسفبار زنان افغانستان به‌دلیل دسترسی محدود دختران و زنان به تحصیل و معیشت بدتر شده است.

در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده است که بخش قابل توجهی از جمعیت این کشور حدود ۹ میلیون و پانصد هزار نفر که در بیش از ۲۰ هزار روستا زندگی می‌کنند هنوز دسترسی محدودی به‌ اولیه ‌ترین خدمات بهداشتی دارند یا اصلا دسترسی ندارند.

این سازمان همچنین گفته است که تعطیلی مراکز بهداشتی، تأثیر مخربی بر دسترسی بیش از سه میلیون نفر به مراقبت‌های بهداشتی از جمله بیش از ۶۰۰ هزار کودک زیر پنج سال و بیش از ۲۴۰ هزار زن باردار و شیرده داشته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا