اخبارجهانجهان اسلامعراق

آغاز سومین اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه

نخستین روز از سومین اجلاس دو روزه نخبگان منابر شیعه صبح امروز در جوار حرم مطهر امام حسین علیه السلام در کربلای معلی با حضور جمعی از روحانیون، شاعران، اساتید دانشگاه، هنرمندان و ستایشگران اهل بیت علیهم السلام برگزار شد.

در همین راستا، داود منافی‌پور، «دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام»، در نخستین روز از اجلاس دو روزه نخبگان منابر شیعه که طی امروز و فردا(۱۴ و ۱۵ خردادماه) در شهر مقدس کربلا در حال برگزاری است، با بیان اینکه برای انتقال پیام مظلومیت و بزرگداشت حضرت علی اصغر علیه السلام، از ۲۱ سال پیش (سال ۱۳۸۲) اقدام به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی با حضور اطفال شیرخوار و مادرانشان در مهدیه تهران کردیم، افزود: امسال در اولین جمعه ماه محرم به برگزاری ۸ هزار جلسه در ایران و جهان می‌رسیم و در طرح جامعی به ۲۱ هزار جلسه خواهیم رسید.

منافی‌پور عنوان کرد: تصویرگری یک طفل شیرخوار که با مادر به این روضه خوانی می‌آید، بهترین صحنه‌ای بود که برای جهانیان مصور کردیم و موجب شد توجه ملل به این موضوع جلب شود.

وی در ادامه افزود؛ دومین نیروی مظلومیت که امروز ارائه خواهم داد و حاصل حدود ۷ سال تحقیقات است، پیراهن حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام است. همچنین، سومین نیروی مظلومیت، جغرافیای مقدس سرزمین کربلا است. موضوعی بدیع که نیاز است شما نخبگان در هنرهای مختلف به این سه موضوع بپردازید، چرا که پرداختن به آن نیروی جدیدی برای شیعه خواهد شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا