اخبارجهان

روز جهانی کودکان بی‌گناه قربانی خشونت در سازمان ملل متحد

طبق داده‌های سازمان ملل در درگیری‌های سال ۲۰۲۲، بیست و هفت هزار و ۱۸۰ مورد خشونت علیه کودکان ثبت شد.

سازمان ملل متحد در سال ‌‌۱۹۸۲ چهارم ژوئن را به‌خاطر کودکان فلسطینی و لبنانی که از حملات اسرائیل آسیب دیدند، «روز جهانی کودکان بی‌گناه قربانی خشونت» اعلام کرد.

لازم به ذکر است، کودکان چندین کشور قربانی جنگ‌ها و سایر درگیری‌های تسلیحاتی هستند که بدترین تاثیر را بر سلامت روحی و جسمی آن‌ها می‌گذارد.

به عنوان مثال؛ از آغاز تجاوز به نوار غزه، ۶۲۰ هزار دانش‌آموز از تحصیل در مدارس محروم شده‌اند. همچنین ۸۸ هزار دانشجو از تحصیل در دانشگاه محروم شده‌اند. در همین حال، بیشتر کودکان از آسیب‌های روانی و شرایط سخت بهداشتی رنج می‌برند.

در همین حال، دفتر هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل (اوچا) نیز اعلام کرد که کودکان غزه به دلیل گرسنگی جان می‌دهند و رژیم صهیونیستی باید به تعهد‌های بین‌المللی خود در مورد ورود امن کمک‌های بشردوستانه به این باریکه پایبند باشد.

از سوی دیگر، جاناتان کریککس، رئیس ارتباطات یونیسف در فلسطین نیز گفت: وضعیت جاری در رفح یک فاجعه برای کودکان است. در صورت توزیع نشدن مواد غذایی، به‎ویژه مواد غذایی آماده درمانی که برای رفع سوءتغذیه در بین کودکان استفاده می‌شود، درمان بیش از ۳ هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه حاد قطع خواهد شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا