آسیااخبارجهانجهان اسلامعراق

«کاظمین» آماده استقبال از میلیون‌ها عزادار از مناطق مختلف عراق و جهان

شهر «کاظمین» آماده استقبال از میلیون‌ها عزادار از مناطق مختلف عراق و جهان است که برای شرکت در مراسم سالروز شهادت حضرت امام محمد جواد علیه السلام رهسپار این شهر مقدس می‌شوند.

آستان مقدس امامین کاظمین علیهما السلام برای ارائه بهترین خدمات به زائران این حرم مطهر در هماهنگی با نهادهای خدماتی و امنیتی اقدامات لازم را انجام داده و آماده پذیرایی از میلیون‌ها زائر از مناطق مختلف عراق و جهان است که خود را برای شرکت در مراسم سالروز شهادت امام محمد جواد علیه السلام به این مکان مقدس می‌رسانند.

این حرم مطهر برای پذیرایی از جمع کثیری از زائران که با پای پیاده به سمت حرم مطهر امام جواد علیه السلام حرکت کرده‌اند و هزاران نفر از آن‌ها از ایران، کویت، عمان، بحرین، پاکستان و هند عازم شده اند، در آمادگی کامل قرار دارد.

از چند روز پیش موکب‌های خدمات‌رسانی برای تامین آب و غذا و همچنین برپایی برنامه‌های مذهبی و فرهنگی که شامل برگزاری مجالس عزاداری و استقرار مبلغان دینی در داخل و خارج از حرم مطهر جهت پاسخگویی به سئوالات شرعی زائران و ارائه مشاوره به آن‌ها می باشد، در مسیرهای منتهی به شهر کاظمین برپا شده است.

گفتنی است حرم مطهر امیرالمومنین علیه السلام در نجف اشرف، حرم‌های مطهر حسینی و عباسی علیهما السلام در کربلای معلی، حرم مطهر امام رضا علیه السلام در مشهد مقدس، و حرم مطهر امامین عسکریین علیهما السلام در سامرا به همین مناسبت سیاهپوش، و هیئت‌ها و دسته‌های عزداری در این شهرهای مقدس شروع به عزاداری کرده اند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا