اخبارجهانجهان اسلام

ممانعت دولت هند از اقامه نماز در مساجد تاریخی این کشور

بیش از ۵۰ مسجد در دهلی نو، پایتخت هند، به دلیل ممانعت دولت این کشور از اقامه نماز در آنها، به صورت مخروبه درآمده و تبدیل به پناهگاه معتادان شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه به نقل از الجزیره، دهلی نو طی قرون متمادی مرکز حکومت مسلمانان در هندوستان بوده و صدها مسجد در این شهر ساخته شده است. اما امروز با ممانعت دولت هند از اقامه نماز در مساجد، بیش از ۵۴ مسجد تاریخی در قلب این شهر تبدیل به مخروبه و پناهگاهی برای معتادان شده‌اند.

فعالان مسلمان تلاش کرده‌اند که در مقابل اقدامات دولت ایستادگی کنند اما تا کنون نتیجه‌ای در بر نداشته است.

در همین راستا، محمد تسلیم الدین، «امام جماعت و خطیب مسجد فیروز شاه در دهلی»، در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: قدمت مسجد فیروز شاه به قرن ۱۴ هجری قمری برمی‌گردد. ما در گذشته آزادانه می‌‌توانستیم برای اقامه نماز به این مسجد بیاییم اما امروز این آزادی از ما سلب شده و مقامات برای ورود به مسجد بلیط می‌فروشند و اجازه اقامه نماز در مسجد را نمی‌دهند. لذا من در طول روز اینجا می‌نشینم تا از مسجد در برابر هتک حرمت‌ها محافظت کنم.

از سوی دیگر، شاهدعلی، «وکیل دادگاه عالی هند»، نیز گفت: ما درخواستی به نفع عموم در دادگاه‌ها ارائه دادیم و نزدیک ۱۵۰ تظاهرات اعتراضی درباره ممنوعیت اقامه نماز در این مساجد تاریخی برگزار کردیم و به موجب قانون خواستار رفع این ممنوعیت شدیم اما همچنان اجازه اقامه نماز در این مساجد داده نمی‌شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا