آسیااخبارجهان

آژانس سازمان ملل: پناهگاه‌های آنروا در رفح با فرار هزاران نفر به دلیل حملات اسرائیل در حال خالی شدن است

آژانس پناهندگان سازمان ملل تخمین می‌زند که بیش از یک میلیون نفر مجبور به فرار از رفح شده و در جستجوی امنیت و پناهگاهی برای زنده ماندن می‌باشند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل روز یکشنبه اعلام کرد که حملات اسرائیل به رفح در جنوب نوار غزه، آوارگان فلسطینی را مجبور به فرار از پناهگاه های آنروا در این شهر کرده است.

آنروا در بیانیه ای اعلام کرد: به دلیل عملیات نیروهای اسرائیلی، هزاران خانواده مجبور به فرار شده اند، و تمام ۳۶ پناهگاه آنروا در رفح اکنون خالی است.

بر اساس برآوردها، یک میلیون و هفتصد هزار نفر در مناطق میانی خان یونس و غزه آواره شده اند، و فضای بشردوستانه برای یاری رسانی به مردم غزه همچنان در حال کوچک‌تر شدن است.

روز شنبه فیلیپ لازارینی کمیسر کل آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت که بیش از یک میلیون نفر که اغلب آنها چندین بار آواره شده اند، مجبور شده اند برای رسیدن به پناهگاهی برای حفظ جان خود و جستجوی امنیت از رفح فرار کنند.

وی در ادامه افزود: ما متعهد هستیم که در منطقه بمانیم و برای جوامع آسیب دیده خدمات لازم را ارائه دهیم، ما هم اکنون در خان یونس و مناطق میانی که یک میلیون و هفتصد هزار نفر در آن جا زندگی می‌کنند، در حال انجام اقدام‌های بشردوستانه هستیم.

به گفته مقام‌های بهداشتی محلی، اسرائیل پس از حمله حماس در ۷ اکتبر گذشته، حملات خشونت آمیزی را به نوار غزه آغاز کرده که طی آن بیش از ۳۶ هزار و ۴۰۰ نفر که اکثریت قریب به اتفاق آنها زن و کودک بوده اند، کشته و بیش از ۸۲ هزار و ۶۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

نزدیک به هشت ماه پس از حمله اسرائیل، بخش‌های وسیعی از غزه در میان محاصره فلج‌کننده غذا، آب سالم و دارو توسط اسرائیل ویران شده است.

اسرائیل در دادگاه بین المللی دادگستری متهم به نسل کشی است، که در آخرین حکم از سوی این دادگاه، تل آویو به توقف فوری عملیات در رفح، که بیش از یک میلیون فلسطینی آواره از جنگ، به آنجا پناه برده بودند، الزام کرد.

گفتنی است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل پس از حمله اسرائیل به رفح گفت که حمله صورت گرفته از سوی ارتش اسرائیل به رفح که منجر به کشته شدن تعدادی از آوارگان فلسطینی در آتش‌سوزی چادرهایشان شد، «به شکل تراژیکی بد پیش رفت».

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا