آفریقااخبارجهان

رهایی آوارگان سودانی در پناهگاه‌ها بدون کمک‌های بشردوستانه

آوارگان سودانی در پناهگاه‌ها، در پی ابراز خشم خود از فراموش شدنشان در جوامع بین المللی و همچنین نبود امکانات و بیماری، دست به اعتراض زدند.

در همین راستا، عادل عبدالباقی، «رئیس سازمان‌های جامعه مدنی سودان»، طی سخنانی ابراز داشت؛ طرف‌های درگیری در این کشور، اعم از ارتش یا نیروهای پشتیبانی سریع، به درخواست‌های بشردوستانه مکرر که برای باز کردن دالان‌های امن برای رساندن کمک‌ها به این کشور راه‌اندازی کردیم، پاسخ مثبتی نداده‌اند.

وی همچنین در ادامه گفت؛ ما در سازمان‌های مدنی سودان از طرف‌های درگیر درخواست کرده‌ایم که جنگ را متوقف کنند و دالان‌های امن، برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به شهروندان بی دفاع باز کنند، اما متاسفانه تا کنون جوابی نگرفته ایم.

گفتنی است، تظاهرات سودانی‌ها در پناهگاه‌ها و اردوگاه‌های آوارگان به عنوان ابراز خشم خود از ادامه جنگ و عدم واکنش هر دو طرف درگیری برای باز کردن کریدورهای بشردوستانه برای ارسال کمک‌ها، ادامه دارد.

عبدالباقی در پایان افزود: با توجه به بی‌توجهی به این فراخوان‌ها و درخواست‌ها برای نجات جان هزاران آواره از مرگ از گرسنگی و تشنگی و به دلیل کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی، چاره‌ای جز اعتراض نداشتیم تا صدایمان قبل از اینکه خاموش شود، به دنیا برسد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا