اخبارجهانجهان اسلامعراق

موسسه مصباح الحسین علیه السلام، عضویت در شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد (ECOSOC) را به دست آورد

موسسه‌ی فرهنگی-نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام وابسته به دفتر آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی اعلام کرد که عضویت خود را در شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد (ECOSOC) به دست آورده است.

شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد با نام کوتاه اکوسوک (ECOSOC) یکی از شش رکن اصلی سازمان ملل متحد است که فصل دهم منشور ملل متحد به آن اختصاص دارد.

این شورا مسئولیت توجه و رسیدگی به امور اجتماعی، اقتصادی و امور مربوط به ۱۵ آژانس تخصصی و هشت کمسیون عملکردی و پنج کمیسیون منطقه‌ای سازمان ملل را به عهده دارد.

اکوسوک به عنوان انجمن مرکزی بحث در مورد مسائل اقتصادی و اجتماعی و بین‌المللی و تدوین توصیه‌های سیاستی خطاب به کشورهای عضو و سیستم سازمان ملل متحد می‌باشد و دارای ۵۴ عضو است.

علاوه بر عضویت چرخشی ۵۴ کشور عضو سازمان ملل متحد، بیش از ۱۶۰۰ سازمان غیردولتی دارای وضعیت مشورتی با شورا برای مشارکت در کار سازمان ملل هستند.

شورای اقتصادی و اجتماعی ملل (ECOSOC)، برای ارائه کمک های بشردوستانه و توسعه در بسیاری از مناطق تلاش می کند.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه الحاق موسسه‌ی فرهنگی-نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام به ECOSOC نشان‌دهنده قدردانی بین‌المللی از تلاش‌های مستمر این مجموعه زمینه مسائل بشردوستانه استاست.

موسسه‌ی فرهنگی-نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام با اعلام این خبر تاکید کرد: ما به این دستاورد افتخار می کنیم و مشتاقانه منتظر تقویت همکاری خود با سازمان ملل متحد و سایر سازمان های بین المللی برای دستیابی به اهداف بشردوستانه هستیم.

به دست آوردن عضویت در ECOSOC فرصت بیشتری را برای شرکت در گفتگوهای بین المللی در مورد مسائل توسعه و بشردوستانه فراهم می کند، و این موسسه را قادر می سازد تا نسبت به سیاست گذاری جهانی مرتبط با حوزه هایی که در آن فعالیت می کند تأثیر بگذارد، و همچنین توانایی موسسه را برای جمع آوری منابع و دستیابی به دستاوردهای جدید با مشارکت دیگر مراکز موثر در جامعه بین المللی افزایش می دهد.

در این بیانیه این موسسه آمده است که این عضویت به گسترش دامنه فعالیت موسسه و افزایش تأثیر آن در بهبود زندگی افراد، جوامع و گروه‌های حاشیه‌نشین و فقیر، به‌ویژه با توجه به چالش‌های بشردوستانه کنونی که جهان شاهد آن است، کمک خواهد کرد.

موسسه‌ی فرهنگی-نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام یکی از سازمان های پیشرو در زمینه فعالیت های بشردوستانه و عمرانی وابسته به دفتر آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی به شمار می رود که به ارائه خدمات کمک های غذایی، پزشکی و آموزشی به نیازمندان و اقشار مختلف جامعه می‌پردازد و برای اجرای طرح‌های عمرانی با هدف بهبود وضعیت معیشتی گروه‌های آسیب‌پذیر تلاش می‌کند.

با این دستاورد، موسسه جایگاه خود را در صحنه بین المللی تقویت می کند و بر تعهد خود برای ادامه تلاش به منظور برای دستیابی به توسعه پایدار و کمک های بشردوستانه، در راستای اهداف جهانی سازمان ملل متحد تأکید می کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا