اخبارجهانیمن

دیده بان حقوق بشر: مین ها همچنان جان غیرنظامیان را در یمن می گیرند

مین‌ها در یمن هر ماه بسیاری از غیرنظامیان از جمله کودکان و زنان را می‌کشند.

گزارش جدید هیئت سازمان ملل متحد برای حمایت از توافق حدیده در روز یکشنبه ۲۶ می تایید کرد که اخیراً شش نفر در نتیجه انفجار مین و بقایای مواد منفجره جنگ در شهر حدیده طی آوریل گذشته کشته شدند.

این گزارش خاطرنشان می کند که چهار حادثه انفجار مواد منفجره در استان های (الحالي، المراوعة، بيت الفقيه، و الحديدة) رخ داده که منجر به کشته شدن دو غیرنظامی و زخمی شدن چهار نفر دیگر شد.

در این گزارش توضیح داده شده که آنچه این گونه حوادث را غم انگیزتر می کند این است که ۶۷ درصد از مجموع قربانیان کودک بوده اند که با وجود این، تعداد تلفات غیرنظامیان در ماه آوریل کمترین میزان در سال بوده است.

طبق آمار سازمان ملل، شهر حدیده که یکی از مناطق یمن است، بیشترین آلودگی به مواد منفجره جنگی را دارد، که در مجموع ۴۵۰ قربانی طی سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ در این شهر کشته شده‌اند که ۴۳.۵ درصد آنها کودکان و زنان هستند.

دیده‌بان حقوق بشر گزارش داد که مین‌ها همچنان جان غیرنظامیان را در یمن می‌گیرد و باعث بی‌ثباتی و ناامنی در مناطق آسیب‌دیده می‌شوند.

گفتنی است که (الحديدة، مأرب، الجوف، حجة، الضالع، لحج) از آلوده ترین مناطق با مین های به جا مانده از جنگ چند ساله در یمن به شمار می روند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا