اخبارجهان

دادن کره بادام زمینی به نوزاد می‌تواند آلرژی او در بزرگسالی را بشدت کاهش دهد

دادن کره بادام زمینی نرم شده به نوزادان می تواند دفاعی مادام العمر از آلرژی ایجاد کند، بگونه‌ای که احتمال بروز آلرژی در نوجوانانی که تا سن پنج سالگی آن را می‌خوردند، ۷۱ درصد کمتر از کودکانی بود که از آن غذا اجتناب می‌کردند.

در همین راستا، «تیم کینگز کالج لند»، به والدین توصیه می‌کند که کره بادام‌زمینی را در زمان از شیر گرفتن، آغاز کرده و سپس به طور منظم و به مقدار زیاد تا سن پنج سالگی به آنها بدهند.

ایده دادن کره بادام زمینی به نوزادان و کودکان خردسال در سابق توصیه نمی‌شد، اما تحقیقات کالج کینگز نشان داده است، توصیه‌ی اولیه اشتباه بود.

گفتنی است؛ حدود ۱۵ سال پیش، ۶۴۰ کودک در معرض خطر ابتلا به آلرژی به بادام زمینی شروع به شرکت در یک کارآزمایی بالینی کردند. نیمی از آنها از بادام زمینی اجتناب کردند و نیمی دیگر آن را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود در چهار ماهگی تا پنج سالگی مصرف کردند.
نتایج اولیه نشان داد که خوردن کره بادام زمینی منجر به کاهش چشمگیر آلرژی تا زمانی که بچه ها پنجمین سالگرد تولد خود را جشن گرفتند، شد.

لازم به ذکر است، طبق آزمایشات انجام شده؛ در سالهای نوجوانی، از هر ۱۰۰ کودک مستعد به آلرژی، که در دوران نوزادی از مصرف بادام زمینی اجتناب می کردند، ۱۵ نفر دچار آلرژی شدند.

از سوی دیگر، از هر ۱۰۰ کودک مستعد به آلرژی، که در دوران نوزادی مرتباً بادام زمینی می خوردند، تنها چهار کودک دچار آلرژی شدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا