آسیااخبارجهانیمن

بیش از ۱۳ میلیون نفر در مناطق مختلف یمن از ناامنی غذایی رنج می برند

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (UNOCHA) اعلام کرد: آخرین نتایج طبق بررسی تحولات بشردوستانه در یمن حکایت از آن دارد که آمار افرادی که از ناامنی غذایی رنج می برند، به ۱۳ میلیون و دویست هزار نفر رسیده است.

در گزارش جدید سازمان ملل آمده است که بیش از ۱۳ میلیون نفر در مناطق مختلف یمن از ناامنی غذایی رنج می‌برند.

این وضعیت در نتیجه ادامه توقف “موقت” توزیع کمک‌های غذایی از حدود هفت ماه گذشته یعنی نوامبر ۲۰۲۳ تشدید شده است.

این گزارش می افزاید: در میان این تعداد، ۴ میلیون و هفتصد هزار نفر از ناامنی غذایی در سطح اضطراری رنج می‌برند.

این چهارمین مرحله از طبقه‌بندی یکپارچه ناامنی غذایی (IPC 4) است که در یک خانوار ۵ نفره، هر پنج نفر با شکاف‌های شدید در مصرف مواد غذایی مواجه هستند و در نتیجه منجر به سوء تغذیه حاد و شدید یا افزایش مرگ و میر می‌شود.

دفتر OCHA هم چنین خاطرنشان کرد که “توقف توزیع کمک‌ها، ناامنی غذایی را در بسیاری از مناطق یمن، به ویژه برای خانواده‌های فقیری که متکی به این کمک‌ها بودند را تشدید کرده است.”

مصرف مواد غذایی در پایین ترین حد ممکن، در بین نیازمندان از پایان سال ۲۰۲۳ تا فوریه ۲۰۲۴ از ۲۳٪ به ۳۸٪ افزایش یافته است.

در نتیجه‌ی فراگیر شدن مصرف ناکافی مواد غذایی، آمار نیازمندان از ۵۸ درصد به ۶۶ درصد افزایش یافته است.

در این گزارش هشدار داده شده است که تداوم توقف موقت توزیع کمک‌ها احتمالاً منجر به وخامت بیشتر وضعیت امنیت غذایی خواهد شد، به ویژه در ۴۸ منطقه ویژه با اولویت بالا که شاهد وخامت سریع در طول دوره این توقف توزیع بوده اند.

۲۴ منطقه با نیازهای حیاتی نیز به حمایت‌های ویژه تغذیه ای، که ممکن است سطح سوء تغذیه در میان کودکان و نرخ بالای کوتاه قدی در میان آنها را افزایش دهد، در حال حاضر یکی از بدترین مناطق در جهان توصیف شده است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل تأکید کرد که علی‌رغم حمایت شرکای بخش امنیت غذایی و کشاورزی و برنامه جهانی غذا ۳ میلیون و هشتصد هزار نفر از ۱۲ میلیون و هشتصد هزار نفری که در سراسر یمن به کمک نیاز دارند در اولین فرصت ممکن نیاز به حمایت فوری و بدون وقفه دارند.

با این حال، نیاز فوری به پر کردن شکاف مالی ۱۷۰ میلیون دلاری برای از سرگیری توزیع کمک‌های غذایی بشردوستانه در مناطق شمالی وجود دارد.

علاوه بر آن، ۸۰ میلیون دلار برای اطمینان از ادامه کمک‌ها تا شروع مجدد فعالیت‌های برنامه جهانی غذا نیز برای تداوم اقدام‌های بشردوستانه ضروری است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا