آمریکااخبارجهان

آغاز پروژه تحقیقاتی «تاثیر معماری اسلامی بر شهرهای آمریکا» در دانشگاه «پرینستون»

دانشگاه «پرینستون» برای درک بهتر تغییر در محیط‌های شهری توسط مسلمانان آفریقایی -آمریکایی در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰  پروژه تحقیقاتی تاثیر معماری اسلامی بر شهرهای آمریکا را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه به نقل از « bu.edu»، آمریکا در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰  شاهد رنسانس در محیط‌های شهری بود که توسط مسلمانان آفریقایی -آمریکایی شکل گرفته بود.

برای درک بهتر این تاثیر اجتماعی و سیاسی، پروفسور «دارین الکساندر ویلیامز» از دانشکده مددکاری اجتماعی دانشگاه پرینستون، معماری اسلامی در آمریکا را با دریافت کمک هزینه تحصیلی جدید از پروژه «چهارراه» در مرکز فرهنگ، جامعه و دین دانشگاه «پرینستون» مورد  مطالعه و بررسی قرار خواهد داد.

وی در این باره می‌گوید: از طریق تحقیقات آرشیوی، نقشه‌برداری سیستم اطلاعات جغرافیایی و بازدید از مکان‌ها، هدف من این است که محیط‌های ساخته‌شده‌ای را که توسط شیوه مسلمانان آفریقایی-آمریکایی شکل گرفته است، نقشه‌برداری کنم.

گفتنی است، پروفسور ویلیامز علاوه بر تاریخ شهرسازی سیاهپوستان و مسلمان، کارشناس عدالت محیطی و آب و هوا با تمرکز بر بازیابی بلایای طبیعی، تغییرات آب و هوا و سازماندهی جامعه نیز هست.

لازم به ذکر است، دانشگاه پرینستون یک دانشگاه خصوصی تحقیقاتی در نیوجرسی است. پرینستون که در سال ۱۷۴۶ به عنوان کالج نیوجرسی تأسیس شد، چهارمین موسسه آموزش عالی در آمریکا است که قرار است پروژه تحقیق در مورد تاثیر معماری اسلامی بر شهرهای آمریکا را سرپرستی کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا