آفریقااخبارجهان

سیستم بهداشتی سودان در حال فروپاشی است

سازمان بهداشت جهانی،(WHO)، روز گذشته هشدار داد که سیستم بهداشتی سودان در حال فروپاشی است و تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد از امکانات در “سطوح حداقل” کار می کنند.

از سوی دیگر، سخنگوی آژانس بهداشت سازمان ملل می گوید که تجهیزات پزشکی تنها ۲۵ درصد نیازها را می‌توانند تأمین ‌کنند.

در همین راستا، کریستین لیندمایر، «سخنگوی سازمان ملل»، در کنفرانس مطبوعاتی سازمان ملل در ژنو گفت که وضعیت به ویژه در مناطق صعب العبور که امکانات بهداشتی در آن‌ها ویران و یا غارت شده، با کمبود شدید کارکنان، دارو، واکسن‌، تجهیزات و تدارکات دست و پنجه نرم می کنند و بسیار وخیم است.

وی در ادامه گفت؛ تجهیزات پزشکی تنها ۲۵ درصد نیازها را می‌توانند تأمین ‌کنند.

لیندمایر همچنین گفت به دلیل در دسترس نبودن انبار داروهای سازمان ملل در این منطقه، افرادی که از دیابت، فشار خون بالا، سرطان یا نارسایی کلیه رنج می برند “ممکن است به دلیل عدم درمان دچار عوارض شوند یا بمیرند.”

به گفته این وی، شیوع بیماری با بیش از ۱/۳ میلیون مورد مالاریا، ۱۱ هزار مورد وبا، بیش از ۴۶۰۰ مورد سرخک و حدود ۸۵۰۰ مورد تب دنگی در حال افزایش است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در چند ماه گذشته، تلاش‌های سازمان جهانی بهداشت و همکارانش منجر به کاهش تعداد موارد وبا، تب دنگی و مالاریا شده است، و واکسن خوراکی وبا (OCV) در شش ایالت پرخطر توزیع شده است و برای درمان ۱۱۵ هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه حاد، مایحتاج لازم تحویل داده شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا