اخبارجهان

دبیرکل سازمان ملل خواستار اقدامات فوری برای توقف زوال محیط زیست شد

آنتونیو گوترش، «دبیر کل سازمان ملل متحد»، روز گذشته، خواستار اتخاذ تدابیر فوری برای توقف و کاهش از بین رفتن محیط زیست شد.

این مقام ارشد سازمان ملل در پیام خود به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی، به وضعیت وخیم اکوسیستم های سیاره زمین اشاره کرد و تاکید کرد “شبکه پیچیده تنوع زیستی جهان، به دلیل فعالیت‌های انسانی، با سرعت نگران کننده ای در حال فروپاشی است.

گوترش در ادامه تاکید کرد، نابودی تنوع زیستی، امروز به توسعه پایدار آسیب می‌رساند و فردایی خطرناک و نامطمئن را ایجاد می‌کند.

وی از همه‌ی مردم، مؤسسات مالی، مقامات محلی و منطقه‌ای، جامعه مدنی، زنان، جوانان و دانشگاه‌ها خواست تا به گونه‌ای با یکدیگر همکاری کنند که برای تنوع زیستی ارزش قائل شوند و از آن محافظت کنند تا آن احیا شود و همه از آن سود ببرند .

گفتنی است، روز جهانی تنوع زیستی هر ساله در ۲۲ می جشن گرفته می‌شود و توسط دبیرخانه کنوانسیون تنوع زیستی (CBD) که بخشی از برنامه محیط زیست سازمان ملل است، هماهنگ می شود. این مراسم یادآور پذیرش متن CBD در ۲۲ می ۱۹۹۲ است و فرصتی منحصر به فرد برای ایجاد حمایت از این کنوانسیون، پروتکل‌های آن را فراهم می‌کند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا