اخبارجهانجهان اسلامعراق

موفقیت مرکز حضرت ابالفضل العباس در بازسازی نسخ شیعی

مسئولان متخصص در مرکز حضرت ابالفضل العباس که در زمینه حفظ و بازسازی میراث خطی شهر مقدس کربلا فعالیت می‌کنند از موفقیت این مرکز، در بازسازی بسیاری از تابلو خط های این شهر مقدس خبر دادند.

گفته می‌شود هدف از این کار علاوه بر حفظ این مخطوطات شیعی، حفظ مدارک و اسناد تاریخی و جلوگیری از نابودی و از بین رفتن آن است.

در همین راستا، لیث لطفی، «مدیر این مرکز»، ضمن اعلان این خبر گفت؛ آستان مقدس حضرت اباالفضل العباس علیه السلام، همه‌ی ابزارهای مورد نیاز برای بازسازی، این مخطوطات شیعی را تهیه کرده و در اختیار مرکز قرار داده است.

وی ، این اقدام را از اقدامات مهم و بزرگ، در زمینه حفظ میراث اسلامی برشمرد، و افزود: در تهیه و خرید ابزارهای مورد نیاز جهت بازسازی این کتب خطی، بهترین تجهیزات تهیه و خریداری شده است.

وی در ادامه افزود تجهیزات مورد نیاز این کار از کشورهای پیشرفته و بویژه قاره‌ی اروپا تهیه شده و ‌‌نقش بسزایی در بازسازی کتب خطی و میراث شیعی داشته است.

لیث لطفی همچنین گفت؛ در این مرکز از آزمایشگاه ویژه‌ی مواد شیمیایی و آزمایشگاه ویژه بیولوژیکی در اختیار داریم و نیز نیروهای خبره در این زمینه را به استخدام در آورده‌ایم که در طول سال در حال فعالیت بر روی این مخطوطات هستند.

وی در پایان گفت؛ در اقداماتی که صورت می‌گیرد ابتدا کتاب در بخش آزمایشگاه مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرد و سپس عملیات بازسازی با دقت بسیار بالایی انجام ‌می‌شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا