اخبارجهانجهان اسلامعراق

تلاش برای بهبود وضعیت مرزهای ورودی عراق در استان بصره با هدف تسهیل رفت و آمد زائران اربعین حسینی

ماهر العامری،« معاون اداری استاندار بصره‌ی عراق»، از افزایش تلاش و کوشش دستگاه‌های مربوطه به ویژه استانداری این استان برای افزایش بهبود سطح کیفی مرزهای ورودی کشور عراق در استان بصره خبر داد.

وی در ادامه افزود هدف از بهبود سطح ارتقای این گذرگاه‌های مرزی، تسهیل در رفت و آمد زائران حسینی در ایام و مناسبتهای دینی مختلف و پر جمعیت مانند اربعین حسینی، می‌باشد.

وی در ادامه افزود، پس از دیدار با برخی از مقامات مربوطه در طرف ایرانی تصمیم بر این گرفته شد که گذرگاه شلمچه، ششصد متر مربع توسعه یابد.

العامری همچنین ادامه داد این برای اولین بار در تاریخ عراق است که گذرگاه‌های مرزی استان بصره با همکاری طرف ایرانی به این وسعت توسعه می‌یابد.

شایان ذکر است هر ساله میلیون‌ها زائر و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت در اربعین حسینی از گذرگاه‌های مختلف استان بصره وارد کشور عراق شده و ‌‌خود را به شهر مقدس کربلا می رسانند.

در همین راستا موسسه‌ی فرهنگی نیکوکاری مصباح الحسین علیه السلام چندی پیش با اعزام نمایندگانی به گذرگاههای مختلف مرزی عراق ضمن بازدید از این کذرگاه‌ها با برخی مسئولین مربوطه مذاکره کرد و برخی نکات در مورد توسعه و ارائه خدمات به زائران حسینی را اعلام نمودند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا