اخبارجهانجهان اسلام

پیام سازمان جهانی نفی خشونت خطاب به نشست سران کشورهای عربی در بحرین

سازمان جهانی نفی خشونت پیامی به نشست سران کشورهای عربی در بحرین ارسال نمود.

با توجه به برگزاری نشست سران کشورهای عربی در بحرین، سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاده) با ارسال پیامی به رهبران حاضر در این نشست ابراز امیدواری کرد که این اجلاس تصمیمات و نتایجی را به همراه داشته باشد که به پیشرفت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مردم منطقه کمک نموده و هم‌چنین برای افزایش فرصت‌ها به منظور توسعه و رفاه مردم، تلاش‌های لازم صورت پذیرد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه این سازمان در پیام خود، بر اهمیت دستیابی به یکپارچگی بین کشورهای عربی به دلیل مزایای جامع آن که موجب پیشبرد آرزوهای جوامع و رفع نیازهای آنها می‌شود، تاکید کرد.

این سازمان از رهبران کشورهای عربی خواست تا در مورد برخی از موضوعات حیاتی مربوط به حال و آینده جهان عرب و جهان اسلام به ویژه در سطح تقویت روابط دیپلماتیک و اقدام مشترک مثبت گفتگو کنند.

سازمان جهانی نفی خشونت در این پیام بر کاهش منازعات سیاسی مضر و بیهوده و تلاش برای توقف مداخله در امور کشورهای عربی و ارائه دیدگاه‌ها و پروژه‌های مکمل که به توسعه سیاسی و اقتصادی کشورها کمک می‌کند، تاکید کرد.

این سازمان همچنین بر اهمیت تقویت حقوق انسانی و ملی افراد و جوامع در کشورهای عربی از جمله حق کار، تحصیل، بیمه درمانی و حق آزادی بیان تاکید کرد و در عین حال رهبران کشورهای عربی را به ضرورت مقابله با ایدئولوژی‌های افراطی در همه اشکال آن و ایجاد حق مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌های داخلی و خارجی توصیه نمود.

سازمان جهانی نفی خشونت در پایان پیام خود از رهبران کشورهای عربی حاضر در این اجلاس خواست تا برای مقابله با چالش‌های پیش روی کشورهای عربی، به ویژه تهدیدات خارجی، مخصوصا مسئله فلسطین، متحد شوند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا