آفریقااخبار

یونیسف: خشونت در الفاشر سودان “پیامدهای مرگبار” برای کودکان دارد

کاترین راسل مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید: تشدید بیشتر تنش می‌تواند برای ۷۵۰ هزار کودک در الفاشر فاجعه بار باشد، لذا باید تلاش شود که آنها محافظت شوند.

کاترین راسل، مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نسبت به درگیری های مجدد بین ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع شبه نظامی (RSF) در شهر الفاشر در شمال دارفور ابراز نگرانی کرد.

راسل در شبکه اجتماعی X نوشت: “خشونت در اطراف الفاشر سودان عواقب مرگباری برای کودکان دارد، بر اثر حمله در نزدیکی یک بیمارستان اطفال ۲ کودک جان باخته و بسیاری دیگر را از مراقبت‌های نجات بخش محروم کرده است.

او در ادامه افزود: تشدید بیشتر این درگیری های خونین می تواند برای ۷۵۰ هزار کودک در الفاشر فاجعه بار باشد، لذا باید تلاش شود که آنها محافظت شوند.

اظهارات او پس از آن بیان شد که دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA) گزارش داد که ده ها غیرنظامی در درگیری‌های شدید جمعه گذشته بین نیروهای مسلح سودان و سربازان RSF در داخل و اطراف شهر کشته شده‌اند.

گفتنی است که جنگ در سودان در آوریل ۲۰۲۳ بین ژنرال ارتش عبدالفتاح البرهان رهبر نظامی سودان، و محمد حمدان داگالو فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع، بر سر اختلاف نظر در مورد ادغام نیروهای RSF در ارتش آغاز شد.

این درگیری‌های خونین باعث یک بحران انسانی ویرانگر شده و موجب کشته شدن نزدیک به ۱۶ هزار نفر و آواره شدن میلیون‌ها نفر شده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا