آسیااخبار

رای دهندگان کشمیری هند به دنبال تغییرات سیاسی، برای انتخابات تاریخی آماده می‌شوند

اگر چه انتخابات در هند با بی‌رغبتی مسلمانان در اکثر نقاط این کشور مواجه شده و این اقلیت پرجمعیت در هند، امیدی برای پیروزی و فرستادن نمایندگان واقعی خود به پارلمان هند را ندارند اما این مساله در جامو و کشمیر به گونه‌ای دیگر رقم خورده و مردم این منطقه با حضوری پرشور به دنبال انتخاب نمایندگان واقعی خود با امید به تغییر هستند.

رای دهندگان در کشمیر هند از ۱۳ تا ۲۵ می به پای صندوق های رای می‌روند تا نمایندگان خود را در پارلمان هند انتخاب کنند.

این بخشی از انتخابات عمومی جاری هند است که در اواخر آوریل آغاز شد و تا ژوئن ادامه دارد.

این رأی گیری تقریباً پنج سال پس از آن صورت می‌گیرد که دولت مودی اکثریت مسلمان کشمیر را از وضعیت نیمه خودمختار محروم کرد.

گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد که نامزدهای BJP در این منطقه شکست می‌خورند.

ساکنان جامو و کشمیر معتقدند که انتخابات عمومی هند برای آنان مهم است، چرا که دولت مودی، حقوقی که طبق قانون اساسی هند برای آنها تضمین شده بود را از آنان سلب نموده است.

برخی از تحلیلگران سیاسی انتظار دارند که در انتخابات کشمیر شاهد حضور بی‌سابقه رای دهندگان باشند، چرا که شرایط در این منطقه از سال ۲۰۱۹ تغییر پیدا کرده است.

ساکنان جامو و کشمیر انتظار دارند افرادی توانمند بتوانند رای مردم را در این انتخابات به دست آورند که جرات داشته باشند مودی و دیگر رهبران هندو را آشکارا به چالش بکشند.

تحلیگران سیاسی انتخابات سال ۲۰۲۴ در کشمیر را با انتخابات‌های قبلی متفاوت ارزیابی نموده‌اند و اظهار داشته‌اند که انتظارات بالایی از نتیجه این انتخابات، به ویژه در میان جوانان وجو دارد، که به دنبال نامزدهایی برای نمایندگی واقعی خود در پارلمان هند هستند.

در گذشته عموم مردم کشمیر به انتخابات نگاه منفی داشتند و معتقد بودند که رای دادن و رای ندادن هیچ تفاوتی ایجاد نمی‌کند، اما اکنون مردم کشمیر با حضور در انتخابات، عزم تغییر نموده و متوجه شده‌اند که دیگر نمی‌توان به نامزدهای غیرواقعی دل خوش کرد.

گفتنی است که جامو و کشمیر از زمان استقلال برخی از کشورهای این منطقه از سلطه بریتانیا در سال ۱۹۴۷، منطقه مورد مناقشه بین هند و پاکستان بوده، و هر دو کشور، قلمرو تحت کنترل خود تحت عنوان کشمیر را اداره می‌کنند، و دو جنگ نیز بین این دو کشور بر سر کشمیر درگرفته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا