اخبارجهان اسلام

بر اساس یک پژوهش دولتی در هند، جمعیت هندوها در حال کاهش، و مسلمانان در حال افزایش است

علیرغم ظلم و ستمی که به‌ویژه در سال‌های اخیر به مسلمانان هند روا می‌شود، گزارش‌ها حاکی از افزایش تعداد مسلمانان و کاهش تعداد هندوها دارد.

بر اساس آنچه که مراکز تحقیقاتی دولتی هند فاش کردند، علیرغم رفتارهای ظالمانه علیه مسلمانان در هند، تعداد آنان در مناطق مختلف کشور به طور مداوم در حال افزایش و در مقابل تعداد هندوها در حال کاهش است، گروهی که حزب حاکم برای اجرای برنامه‌های ضداسلامی خود از آنان استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه در گزارشی که به تازگی توسط شورای مشورتی اقتصادی نخست‌وزیر هند منتشر شده، سهم جمعیت اکثریت هندوهای کشور هند بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۵ به میزان ۷.۸۱ درصد کاهش یافته، در حالی که جمعیت مسلمانان در این دوره ۶۵ ساله، ۴۳.۱۵ درصد افزایش یافته است.

در این پژوهش که تحت عنوان «سهم اقلیت‌های مذهبی: تحلیلی بین کشوری»، منتشر گردیده، سهم جمعیت هندو در کشور هند در این دوره با ۷.۸ درصد کاهش و به ۷۸.۰۶ درصد رسیده است.

در مقابل، سهم جمعیت مسلمان و مسیحی به ترتیب با ۴۳.۱۵ درصد به ۱۴.۰۹ درصد و با ۵.۴ درصد به ۲.۳۶ درصد در دوره مشابه افزایش یافته است.

به طور مشابه، سهم جمعیت سیک و بودایی هم به ترتیب به ۱.۸۵ درصد و ۰.۸۱ درصد در مدت مشابه افزایش یافته است.

مسلمانان هند از جمله پیروان اهل بیت علیهم السلام این افزایش جمعیت را موجب امیدواری بیشتر برای رویارویی با چالش‌ها و موانع پیش روی خود ارزیابی کرده‌اند.

آنها همچنین به اهتمام بیشتر و سرمایه گذاری افزون تر نسبت به این مساله به‌منظور ایجاد اتحاد و یکپارچگی در صفوف مسلمانان در مواجهه با حملات مداوم گروه‌های افراطی و سرکوب‌های اعمال شده توسط حزب هندوی حاکم به رهبری نارندرا مودی تاکید کرده‌اند.

گفتنی است که اموال، دارایی‌ها، و زیارتگاه‌های مذهبی و مساجد مسلمانان هند در میان سکوت جامعه بین‌المللی همواره در معرض حملات پی‌در‌پی گروه‌های هندو تحت حمایت دولت قرار گرفته است.

نهادهای حقوق بشری معتقدند جنایات، خشونت و نفرت پراکنی علیه اقلیت بزرگ مسلمان هند از زمان روی کار آمدن نارندرا مودی نخست وزیر افراط گرای هندو از سال ۲۰۱۴ در حال افزایش است.

لازم به ذکر است که هند یک میلیارد و چهار صد میلیون نفر نفر جمعیت دارد که ۲۱۰ میلیون نفر آن، مسلمان هستند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا