اخباراروپاجهان

از هر ۱۰ مسلمان، ۹ نفر از طرح شکایت در مورد حملات با انگیزه اسلام‌هراسی خودداری می‌کنند

از هر ۱۰ مسلمانی که مورد حملات با انگیزه اسلام‌هراسی در آلمان قرار گرفته‌اند، ۹ نفر به پلیس آلمان شکایت نکرده‌اند.

آلماز تفرا محقق حقوق بشر به خبرگزاری آناتولی می‌گوید که احساسات ضدمسلمانان که از سال‌ها پیش در آلمان وجود داشته، در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

به گفته این پژوهشگر از دیده بان حقوق بشر (HRW)، از هر ۱۰ مسلمانی که در آلمان مورد حملات اسلام‌هراسی قرار گرفتند، ۹ نفر به پلیس شکایت نکرده‌اند، چرا که معتقدند مقامات ذیربط به شکایت آنان توجهی نمی‌کنند.

پژوهش‌ها در مورد تبعیض علیه مسلمانان نشان می‌دهد که ۹ نفر از هر ۱۰ پاسخ‌دهنده‌ی جدیدترین نظرسنجی نژادپرستی علیه مسلمانان، به پلیس مراجعه نکرده‌اند.

در رابطه با دلیل عدم مراجعه مسلمانان به پلیس برای ارائه گزارش و طرح شکایت، آلماز تفرا به آناتولی گفت: چگونه می‌توانید به مقام‌هایی که نژادپرستی ضداسلامی را درک نمی‌کنند یا به رسمیت نمی‌شناسند اعتماد کنید تا در شرایطی که بر اساس هویت خود مورد حمله قرار گرفته‌اید به شما کمک کنند؟

تفرا در ادامه افزود که مقام‌های دولتی، از جمله پلیس یا دستگاه قضائی، باید ابتدا به دانش و ابزار لازم برای درک، شناسایی و پاسخ به نفرت پراکنی علیه مسلمانان مجهز شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر احساسات ضد مسلمانان که سال‌ها در آلمان وجود داشته، افزایش یافته است، گفت: تحقیقات جامعی طی سه سال گذشته توسط گروهی از کارشناسان مستقل گزینش شده توسط دولت آلمان انجام شده است.

وی در ادامه افزود: این پژوهش نشان داده است که خصومت نسبت به مسلمانان و افرادی که مسلمان تلقی می‌شوند در سراسر جامعه آلمان گسترده است.

تفرا با تاکید بر اینکه دانش آموزان مسلمان در آلمان نیز در معرض احساسات ضدمسلمانان هستند، گفت: این وضعیت در جامعه، به مدارس نیز سرایت کرده است.

او در ادامه هم‌چنین گفت: واقعیت این است که مقام‌های آلمان رسما نژادپرستی ضدمسلمانان را به عنوان نوعی نژادپرستی به رسمیت نشناخته‌اند، و همچنان حملات علیه مسلمانان را جنایتی با انگیزه ضداسلامی می‌دانند.

تفرا با تاکید اینکه طیف محدودی از مردم در آلمان در مورد احساسات ضدمسلمانان نگران هستند، گفت که مسلمانان به دلیل منشاء مذهبی، قومی یا ملی مورد حمله قرار می‌گیرند.

او درباره اتهام زنی به مسلمانان در آلمان به دنبال افزایش احساسات ضدمسلمانان پس از حملات اسرائیل به غزه در اکتبر گذشته، گفت: مسلمانان احساس می‌کنند که توسط سیاستمداران مورد اتهام قرار می‌گیرند و این مساله بر زندگی آنها تأثیر می‌گذارد و منجر به حوادث خشونت آمیز و تبعیض می‌شود.

تفرا با اشاره به اینکه محبوبیت احزاب دست راستی در حال رشد در آلمان نیز تهدیدی برای جامعه آلمان است، گفت: ظهور راست افراطی نه تنها تهدیدی برای جوامع آسیب پذیر است، بلکه یک مشکل برای حاکمیت قانون و رسانه های مستقل و فاقد امکانات است.

وی هم‌چنین گفت که حملات به گروه های دیگر در آلمان با ظهور راست افراطی افزایش یافته است و مهاجران و جوامع قومی در آلمان سهمی از این جنایات ناشی از نفرت داشته‌اند.

گفتنی است که دولت آلمان یک برنامه اقدام علیه نژادپرستی و هم چنین استراتژی علیه یهود ستیزی اتخاذ کرده و در تلاش برای اطمینان از درک متقابل و یادگیری و همچنین همبستگی و پیوند میان جوامع آسیب دیده می‌باشد.

آلمان با بیش از ۸۴ میلیون نفر جمعیت، دومین کشور دارای بیشترین جمعیت مسلمان در غرب اروپا پس از فرانسه است.

طبق آمار رسمی، تقریباً پنج میلیون مسلمان در آلمان زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا