اخبارجهانیمن

پیش‌بینی سازمان ملل: امنیت غذایی یمن تا سه ماهه سوم سال جاری وخیم‌تر خواهد شد

گزارش سازمان ملل پیش بینی می‌کند که بحران ناامنی غذایی در یمن که ناشی از چندین عامل مهم مانند کمبود بودجه و کمک های بشردوستانه، ناآرامی در دریای سرخ، قیمت بالای کالاها و کاهش ارزش واحد پول ملی می‌باشد، تا سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ هم‌چنان ادامه خواهد داشت.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در گزارش فصلی خود در رابطه با وضعیت امنیت غذایی یمن اعلام کرد: پیش بینی می‌شود که ناامنی غذایی در یمن، از ماه ژوئن آینده بدتر و در سپتامبر ۲۰۲۴ هم وخیم‌تر خواهد شد.

فائو تاکید کرده که تعداد خانواده‌هایی که از مصرف ناکافی مواد غذایی رنج می‌برند، در مقایسه با ۴۳ درصد در سه ماهه گذشته و ۴۷ درصد در مدت مشابه سال گذشته، به ۴۹ درصد در مارس ۲۰۲۴ افزایش یافته است.

این گزارش نشان می‌دهد که درگیری‌ها و آشفتگی‌های جاری در دریای سرخ منجر به افزایش هزینه‌های انتقال مواد غذایی، به دلیل افزایش حق بیمه‌های دریایی شده که ممکن است قیمت مواد غذایی را فراتر از میانگین سه سال گذشته افزایش دهد.

آژانس سازمان ملل متحد هم چندی پیش هشدار داد که عدم دستیابی به منابع مالی کافی و فوری برای اقدام های بشردوستانه، میلیون‌ها یمنی را با تشدید بیشتر ناامنی غذایی با خطر بیشتری مواجه می‌کند.

برنامه جهانی غذا نیز در گزارش سال ۲۰۲۳ خود در رابطه با وضعیت یمن تاکید کرد که به ۴۷ درصد از جمعیت یمن در سال ۲۰۲۳ کمک کرده اما خلأ مالی، این نهاد را مجبور به کاهش یا حتی تعلیق کمک به میلیون‌ها نفر کرده است.

دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد هم در گزارشی اظهار داشت: برای سال جاری، ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در یمن به کمک نیاز دارند، در حالی که کمک‌های مالی در سال گذشته از ۴۰ درصد فراتر نرفت.

گفتنی است که بروز فاجعه انسانی در یمن، با هشدار جدی ۲۲ سازمان بین المللی از جمله جمعیت امداد اسلامی، آکسفام، سازمان حمایت از کودکان و تعدادی دیگر از سازمان‌های بشردوستانه مواجه شد، که نگرانی عمیق خود را از وضعیت رو به وخامت انسانی در یمن ابراز کردند.

بر اساس برخی گزارش‌ها فقط یک وعده غذایی در روز ، سهم اکثر خانواده‌ها در یمن می‌باشد ، و بحران گرسنگی فاجعه بار در این بخش از کره زمین ، در حال خودنمایی است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا