اخبارافغانستانجهان اسلام

یا حسین یا مظلوم… عبارتی که روایتگر خلاصه‌ای از ادامه ظلم بر شیعیان افغانستان است

عکسی از مسجد شیعیان که یکشنبه گذشته شاهد حمله مسلحانه عناصر تروریستی در استان هرات افغانستان بود، با عبارت (یا حسین، یا مظلوم) در صدر روزنامه‌ها و آژانس‌های خبری بین المللی قرار گرفت که عبارت (یا حسین، یا مظلوم) را درج کرده بود و روایتگر بی عدالتی در حق شیعیان در افغانستان بود.

تصویر یاد شده تعدادی از شهروندان شیعه را نشان می‌دهد که در پی این حمله خونین در داخل مسجد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در منطقه اندیشیه در استان هرات افغانستان تجمع کرده اند، در حالی که پشت سر شهروندان بنر سبز رنگ با عبارت (یا حسین یا مظلوم) قرار گرفته است.

این مسجد یکشنبه گذشته مورد حمله تروریستی عناصر مسلح قرار گرفت که طی آن ۷ نمازگزار شیعه شهید و یک نفر دیگر از جمله یک کودک زخمی شدند.

گروه سنی‌های تندروی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

برخی از فعالان و وبلاگ نویسان که با خبرگزاری شیعه گفتگو کردند، گفتند: عبارت (یا حسین یا مظلوم) که بر دیوارهای داخلی مسجد نصب شده است، بیانگر خلاصه ای رنج و ظلم رایج در مورد ادامه سرکوب شیعیان مظلوم توسط گروه‌های تروریستی است.

آنها در ادامه افزودند: آنچه که امروز شیعیان افغانستان در معرض آن قرار دارند، میزان ظلمی را که در طول تاریخ بر اهل بیت علیهم السلام و شیعیان وفادارشان وارد شده است را به ذهن متبادر می‌کند.

فعالان رسانه‌ای هم‌چنین خاطرنشان کردند: گروه‌های تروریستی که بر اساس اعتقادات مذهبی، شیعیان را هدف قرار می‌دهند، از همان مبنای فکری تکفیری قاتلان نوه پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌، امام حسین علیه‌السلام پیروی می‌کنند.

آنها تاکید کردند که روز به روز برای جهانیان روشن‌تر می شود که شیعیان چه در افغانستان و چه در جاهای دیگر در معرض بی‌عدالتی، ظلم و کشتار قرار دارند.

گفتنی است که رسانه‌های بین‌المللی ضمن تایید ادامه سرکوب علیه پیروان اهل بیت علیهم السلام در افغانستان به ویژه پس از بازگشت طالبان به حکومت در این کشور، از حمله مسلحانه به مسجد شیعیان در هرات خبر دادند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا