آمریکااخبارجهان

سازمان ملل متحد: سال گذشته ۲۸۲ میلیون نفر در جهان گرسنگی شدید را تجربه کردند

گزارش جدید سازمان ملل متحد، چشم انداز جهانی را برای سال جاری در خصوص امنیت غذایی ساکنان دنیا، «تاریک» می خواند، و در ادامه می گوید که درگیری ها در غزه، سودان و سایر مناطق مشابه ، و علاوه برآن تغییرات و شوک های شدید آب و هوایی و اقتصادی، ناامنی غذایی را در سطح جهان تشدید کرده است.

طبق گزارش سازمان ملل در سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۸۲ میلیون نفر در جهان با گرسنگی شدید مواجه شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ناامنی غذایی در جهان در سال ۲۰۲۳ تشدید شد و نزدیک به ۲۸۲ میلیون نفر به دلیل درگیری‌ها، به ویژه در غزه و سودان، از گرسنگی شدید در رنج قرار گرفتند.

طبق گزارش شبکه اطلاعات ایمنی غذا FSIN ، جنگ، حوادث شدید آب و هوایی و شوک‌های اقتصادی در سال ۲۰۲۳ به تعداد افرادی که با ناامنی غذایی حاد مواجه شدند ۲۴ میلیون نفر افزود و به رقم ۲۸۲ میلیون نفر رسید.

فلیور واترس، معاون دفتر اضطراری سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) به فرانس پرس گفت افزایش نا امنی غذایی سال گذشته به دلیل پوشش گسترده‌ ناامنی و فروپاشی وضعیت در ۱۲ کشور، از جمله در سودان و غزه رخ داد.

این مقام ملل متحد هم چنین که از سال ۲۰۱۶ به این سو زمانی که برنامه جهانی غذا نخستین گزارش‌ خود را منتشر کرد، شمار افرادی که از ناامنی غذایی رنج می‌برند از ۱۰۸ میلیون به ۲۸۲ میلیون نفر افزایش یافته است.

آنتونیو گوتیرش، دبیرکل سازمان ملل متحد در مقدمه این گزارش نوشته است: در دنیای فراوانی ها، کودکان از گرسنگی می میرند.

او در ادامه افزود:جنگ، آشفتگی آب و هوا و بحران معیشت، همراه با اقدامات ناکافی، سبب شده که تقریباً ۳۰۰ میلیون نفر در سال ۲۰۲۳ بحران غذایی شدید را تجربه کنند.

دبیر کل سازمان ملل متحد هم چنین تاکید کرد که با این همه، بودجهٔ کافی برای رسیدگی به این وضعیت بحرانی همه انسان‌ها در دسترس قرار نمی‌گیرد.

گفتنی است که سال ۲۰۲۳ پنجمین سال متوالی برای تعداد زیادی از افرادی بود که ناامنی غذایی حاد را تجربه کردند، ناامنی غذایی حاد زمانی رخ می‌دهد که جمعیت با محرومیت غذایی مواجه شده و زندگی و معیشت آنها بدون توجه به علت یا مدت آن مورد تهدید واقع شود.

همچنین طبق این گزارش بحران‌های طولانی مدت غذایی در افغانستان، کنگو، اتیوپی، نیجریه، سوریه و یمن ادامه دارد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا