اخبارعراقموسسات جهانی شیعه

قدردانی نخست وزیر عراق از تلاش‌های مرکز مطالعات راهبردی نجف اشرف

محمد شیاع سودانی نخست وزیر عراق از تلاش‌های مرکز مطالعات راهبردی نجف اشرف وابسته به دفتر آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی در رابطه با رسیدگی به نابینایان مستعد قدردانی کرد.

این اقدام در دیدار وی با رئیس مرکز و جمعی از مردان و زنان مستعد نابینا و متصدیان بخش مراقبت‌های فنی این مجموعه در استان نجف صورت گرفت.

دکتر حسین شبلی مدیر مرکز یاد شده در خصوص این بازدید به خبرگزاری اخبار شیعه گفت: محمد شیاع سودانی نخست وزیر عراق، از مردان و زنان نابینای با استعدادی که سازمان‌دهندگان بخش مراقبت‌های فنی مرکز هستند، قدردانی کرد.

وی در ادامه گفت: سودانی در جریان فعالیت‌های این مرکز و خدماتی که به افراد باانگیزه از جمله نابینایان و افراد با نیازهای ویژه ارائه می‌شود، قرار گرفت.

نخست وزیر عراق همچنین پس از آگاهی از موانع و مشکلاتی که این قشر از آن رنج می‌برند، دستور داد تا نسبت به رفع موانع و مشکلاتی که فراروی آنان است، اقدام گردد.

این بازدید شامل ارائه دیدگاه‌ها، ایده‌ها و برنامه‌هایی بود که مرکز در راستای آموزش و توسعه مهارت‌های بهره‌برداران بخش مراقبت‌های فنی در دست اجرا دارد.

از جمله اقدامات این مرکز، آموزش هنرجویان مستعد نابینا و معرفی آنان به دنیای هنر، بازیگری و تئاتر است.

شبلی هم‌چنین تاکید کرد: این مرکز با توصیه‌های آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی، به دنبال رسیدگی به مشکلات اقشار مختلف اجتماعی به‌ویژه آنهایی است که نیازهای ویژه دارند تا بتوانند مانند همسالان خود اعضای فعال جامعه باشند.

شایان ذکر است که بخش مراقبت فنی مرکز مطالعات راهبردی نجف اشرف طی دو سال اخیر شاهد برگزاری برنامه‌ها و دوره‌های ویژه‌ای برای نابینایان جهت آموزش انواع مهارت‌های فنی و زندگی بوده است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا