اخبارجهان اسلامعراقمرجعیت شیعه

برپایی نماز عید فطر و گرامیداشت این روز در سراسر دنیا، کربلا شاهد حضور میلیونی محبان اهل بیت علیهم السلام

عید فطر مظهر عبودیت و بندگی مسلمانانی است که به شکرانه یک ماه ضیافت الهی نماز عید را اقامه می‌کنند و خدای متعال را بابت روزهای پررحمت و برکتش شکر نموده و از او ضمن طلب مغفرت، حاجات خویش را از بارگاه الهی خواستار می شوند.

عید سعید فطر بازگشتی باشکوه پس از یک ماه بندگی و عبادت به سوی پروردگار است که به عنوان یکی از بزرگترین جشن مسلمانان، تولدی دوباره را پس از یک ماه راز و نیاز به بندگان مومن نوید می دهد.

در برخی از روایات عنوان شده که شب اول ماه شوال کمتر از شب قدر نیست، به همین دلیل در روایت‌ها توصیه‌های بسیاری برای دعا و عبادت و احیا در شب عید فطر عنوان شده است.

زیارت امام حسین علیه‌السلام نیز در روز عید فطر فضیلت بسیاری دارد و تاکید شده که اگر امکان زیارت از نزدیک مقدر نیست، زیارت عاشورا را بخوانید.

زکات که یکی از فروع دین و از اعمال واجبی است که هر فرد مسلمانی باید با پرداخت آن به فقرا و نیازمندان مال خود را پاک کند، در پایان ماه مبارک رمضان نیز به مسلمانان توصیه شده و تحت عنوان فطریه یا زکات فطره به افرادی که توان خرج زندگی را ندارند تعلق می‌گیرد.

برپایی نماز عید فطر از دیگر اعمال وارد شده در این روز است که مسلمانان در ابتدای صبح با حضور در حرم های مطهر معصومین علیهم السلام و هم چنین مساجد و حسینیه ها این نماز را با شکوهی خاص برگزار می نمایند.

به همین مناسبت خیل عظیم مومنان و محبان اهل بیت علیهم السلام از داخل و خارج عراق برای گرامیداشت عید سعید فطر که روز زیارتی امام حسین نیز می باشد در حرم سرور و سالار شهیدان و حرم حضرت عباس حضور یافته اند.

از اعمال سفارش شده در شب عید فطر برپایی احیا می باشد که در این شب نیز حرم های مطهر حسینی و عباسی مملو از جمعیت بود.

نماز عید سعید فطر در بین الحرمین با شکوه خاصی برگزار شد و توسط مجموعه رسانه‌ای امام حسین علیه السلام پوشش زنده داده شد.

گفتنی است که نماز عید سعید فطر در مراکز اسلامی سراسر دنیا و عتبات عالیات و حرم های مطهر معصومین و هم چنین بیت آیت الله العظمی سید صادق حسینی شیرازی برگزار شد.

حرم های مطهر امام حسین و حضرت عباس امروز مملو از حضور میلیونی محبان اهل بیت از سراسر دنیا می باشد و علاوه بر آن شهر مقدس کربلا در صبح روز عید سعید فطر شاهد حضور گسترده انبوه زائران برای زیارت قبور عزیزانشان در قبرستان وادی السلام این شهر خواهد بود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا