اخبارجهانجهان اسلامعراق

نصب هنرنمایی صنعتگران پاکستانی بر درب های حرم مطهر امام حسین علیه السلام

پرده‌های سه درب ورودی به سمت ضریح مطهر حرم امام حسین علیه‌السلام که با نخ‌های طلا دوخته شده و با سنگ های قیمتی مزین گردیده، نصب شد.

به گزارش خبرگزاری اخبار شیعه مهندس عبدالحسن محمد مظلوم رئیس اداره تعمیر و نگهداری حرم حسینی در این رابطه گفت: روز یکشنبه مراحل نصب پرده‌های جدید سه درب ورودی به سمت ضریح مطهر حرم امام حسین علیه السلام به پایان رسید.

درب های قبله دارای ابعاد سه متر عرض و ۸۰ سانتی متر طول، و درب های شهدا و حبیب بن مظاهر اسدی به ابعاد دو متر و ۸۸ سانتی متر عرض و ۸۰ سانتی متر طول می باشد.

وی در ادامه افزود: این پرده ها با همکاری بنیاد فاطمه الزهرا سلام الله علیها در پاکستان ساخته شده و این قطعات متبرکه توسط هنرمندان صنایع دستی نصب، گلدوزی و دوخته شده است.

رئیس اداره تعمیر و نگهداری حرم حسینی هم چنین گفت: درصد طلای استفاده شده در نخ دوخته شده در این دست نوشته ها به ۹۰ درصد می رسد و مابقی نقره است.

خط اسلیمی روی این پرده ها توسط خوشنویس شهیر دکتر رودان بهیه از بغداد و تزئینات اطراف خطوط توسط دکتر حسام رودان اجرا شده است.

این پرده ها با تعدادی از سنگ های قیمتی میخکوبی شده اند، چرا که پرده مشرف به دروازه قبله برای اولین بار مزین به نقشی به شکل تاج شاهی متمایز شده است.

هندس عبدالحسن محمد مظلوم در پایان گفت: کار بر روی این پرده ها پس از اتمام طرح ها و تایید کارفرمای قانونی، اجرای آن یک سال و نیم به طول انجامیده و امروزه به دست صنعتگرانی که بر روی آن کار کردند بر درب های ورودی ضریح حرم مطهر نصب شد.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا