اخبارافغانستان

موسسه جورج دبلیو بوش: طالبان باید به عنوان گروه تروریستی معرفی شود

موسسه جورج دبلیو بوش از جامعه جهانی، به‌ویژه امریکا خواسته است که طالبان را به دلیل حفظ روابط‌شان با «گروه‌های تروریستی» و ادامه نقض حقوق بشر در افغانستان، به‌عنوان یک «گروه تروریستی» معرفی کند.
دِهیل، به نقل از گزارش اخیر موسسه جورج دبلیو بوش که تحت نام «نقش عوامل خارجی در تداوم فساد مالی طالبان در افغانستان» منتشر شده، نگاشته است که معرفی طالبان به‌عنوان یک گروه تروریستی، آن‌ها را از دسترسی به برخی منابع مالی محروم خواهد کرد.

براساس این گزارش، طالبان روابط خود را با چندین گروه تروریستی، از جمله القاعده و تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) حفظ کرده است.

در گزارش این موسسه آمده است که طالبان بر نقض حقوق شهروندان افغانستان، به‌ویژه زنان و کودکان و همچنان «فعالیت‌های جنایت‌کارانه و آلوده به فساد» برای تحکیم نظام‌شان ادامه داده‌ اند.

این موسسه با اشاره به نقض حقوق بشر طی بیش از دو سال گذشته در افغانستان گفته است که جامعه جهانی تا کنون نتواسته‌ است، طالبان را در قبال «جنایات‌شان» پاسخگو کند.
این در حالی است که چند روز پیش هم موسسه جورج دبلیو بوش مدعی شده بود که برخی از کشورها، از جمله ایران، چین و روسیه و همچنان شماری از شرکت‌های خارجی از «غارت» معادن افغانستان توسط طالبان سود می‌برند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا