اخبارجهان

دولت هند به نقض تمامی حقوق از جمله آزادی مذهبی در جامو و کشمیر ادامه می دهد

کنفرانس حریت که شامل همه احزاب مسلمان در جامو و کشمیر می باشد در بیانیه ای تاکید نمود: مسلمانان جامو و کشمیر در بخش هندی آن، از همگی آزادی ها و حقوق اولیه خود از جمله آزادی های مذهبی محروم شده اند.

به گزارش سرویس رسانه ای کشمیر، وکیل عبدالرشید منهاس سخنگوی APHC در بیانیه ای در سرینگر تاکید کرد که جلوگیری از اقامه نماز جمعه در مسجد تاریخی سرینگر، نقض وقیحانه حقوق دینی و دیگر حقوق اساسی مردم این قلمرو می باشد.

وکیل عبدالرشید منهاس ضمن ابراز تاسف از ایجاد محدودیت ها و ممانعت های پی در پی مقام های هندی نسبت به مسجد جامع تاریخی در سرینگر که بیش از ۳ دهه است که ادامه دارد، ممنوعیت برگزاری نماز جماعت در این مسجد جامع را نشان دهنده تعصب عمیق مقام های هندی نسبت به احساسات مسلمانان در جامو و کشمیر عنوان نمود.

سخنگوی APHC با اشاره به کشته شدن دو جوان بیگناه که اخیرا توسط نیروهای هندی در منطقه اوری در بارامولا اتفاق افتاده، گفت: دولت نارندرا مودی پس از لغو قانون ویژه در جامو و کشمیر، نسل کشی مردم این منطقه را تشدید کرده و این وضعیت هم چنان ادامه دارد.

وی در ادامه تاکید کرد : کشمیری‌ها مصمم به مقاومت در برابر نقشه‌های شوم دولت حاکم در هند در خصوص نادیده گرفتن حقوق، هویت و سرنوشت سرزمینشان می باشند.

وکیل عبدالرشید منهاس از سازمان ملل متحد و دیگر کشورهای دوستدار صلح و آزادی در جهان خواست تا در جهت پاسخگو نمودن دولت حاکم بر هند به دلیل سرکوب حقوق مذهبی و سایر آزادی های مردم در جامو و کشمیر تلاش نمایند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا