اخبارایرانجهان

پناهیان و اظهارات جنجال برانگیز در تلویزیون ایران

اظهارات جنجال برانگیز علیرضا پناهیان سخنران نزدیک به حکومت ایران در تلویزیون ایران و گوشت تلخ خطاب کردن رسول خدا صلی الله علیه و آله و امیر المومنین علیه السلام واکنش های گسترده‌ی کاربران فضای مجازی را برانگیخت.


علیرضا پناهیان سخنران حکومتی در یک برنامه تلویزیونی ویژه ماه مبارک رمضان رسول خدا صلی الله علیه و آله را  “گوشت تلخ” خطاب کرد که رفتارش نه برای آن حضرت و نه برای امیر المومنین علیه السلام یک رفیق نگه نداشت.

ایشان در ادامه افزود: اینگونه نبود که رسول خدا صلی الله علیه و آله مهربان باشند و امیر المومنین  علیه السلام گوشت تلخ بوده باشند ، وقتی عده ای نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله می‌آمدند و از خشونت امام علی علیه السلام شکایت می کردند رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرمودند: لاتشکوا علیا انه خشن فی ذات الله.

این اظهارات با واکنش وسیع کاربران فضای مجازی روبرو شد و کاربران زیادی در شبکه های مجازی توییتر و اینستاگرام حتی در صورت سهواللسان آنرا هتاکانه ارزیابی کردند.

کاربری به نام مصطفی مرشد لو در شبکه مجازی ایکس نوشت: پناهیان و امثالش به سبک زیستی خودشون تاریخ رو هم بازسازی می‌کنن. همه چیز در خدمت توجیه رفتارها و سبک زیستی خودشون برساخته باید بشه. خدا خودش شر این اسلام‌فروشان رو به خودشون برگردونه

اما کاربران حامی نظام ایران هم بیکار ننشستند و از علیرضا پناهیان حمایت کردند. برخی مدعی شدند این بخش از اظهارات سخنران حکومتی بریده شده است و برخی در عین حال پذیرفتند که او در بکارگیری کلمات باید دقت بیشتری بعمل می آورد.

کاربری به نام عیار نوشته است:
بله که میشه از واژه‌ها با دقت بیشتری استفاده کرد اما بدونید منظور واضح ایشون این بود که رسول خدا و حضرت علی در بیت‌المال و پیمان‌ها با احدی شوخی نداشتن و به اصطلاح غلط مردمِ امروز، گوشت تلخی و بد خلقی می‌کردن!

کاربر دیگری به نام محمد جواد محمد زاده که از حامیان پناهیان است نوشته :
سخنان کامل علیرضا پناهیان در مورد گوشت‌تلخ بودن پیامبر(ص): حضرت علی در بیت‌المال اهل رفاقت نبود. اهل تشکیل باندِ حامیان به قیمت ساخت ویژه‌خواران از بیت‌المال نبود.

مهربانیِ رسول خدا هم در مسائل بیت‌المال و ایجاد باند حامیان نبود. بلکه در بیت‌المال گوشت‌تلخ بود
حتی اگر توجیهات کاربران مدافع نظام ایران و پناهیان را هم بپذیریم باز هم سخنران حکومتی در انتخاب واژگان مناسب برای سخت گیری مولای متقیان در بیت المال دقت لازم را بخرج نداده است.

رسول جعفریان کارشناس تاریخ اسلام هم چنین موضع گیری کرد
بازی با تاریخ اسلام، یکی از خطرناک‌ترین کار‌هایی است که عده‌ای منبری بی دانش انجام می‌دهند.
سیما هم که دربست در اختیار است و فرصتی برای ترویج اباطیل و منکرات
رحمت الله بیگدلی  روحانی نواندیش هم چنین واکنش نشان داد
آیا انصاف است که برای توجیه اخلاق تندِ خودتان به صاحب چنین روح و اخلاق لطیفی گوشت‌تلخ بگویید؟!

احمد زید آبادی هم با توییت مفصلی به اظهارات پناهیان اینگونه پاسخ داد:
هر چه امثال من برای تصویر چهره‌ای دلنشین و لطیف و سلیم از اسلام برای فرزندان و مخاطبان خود تلاش می‌کنیم، منبری‌هایی مثل شیخ علی‌رضا #پناهیان با اظهارات حلاوت‌سوز خود آن را پنبه می‌کنند!
 
کاربران فضای مجازی معتقدند در حالی تلویزیون نظام ایران آزادانه این سخنان هتاکانه را پخش می کند که هم رسول خدا صلی الله علیه و آله و هم امیر المومنین علیه السلام مظهر عطوفت و رافت بودند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا